نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی:

حفظ رابطه مردم با نظام یکی از مهمترین گردنه‌های انقلاب است/ دانشجو باید جوشکن باشد نه جوگیر!

کدخبر: 2231969

جلیلی با تاکید بر اهمیت تشکل های دانشجویی و تاثیرگذاری آنها در کشور بر لزوم اقدامات جدی تر و اصولی این تشکل ها تاکید کرد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ جمعی از مسئولان تشکل های دانشجویی دانشگاه های تهران با سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده رهبر معظّم انقلاب در شورای عالی امنیت ملّی دیدار و گفتگو کردند و نظرات خود درباره دغدغه های دانشگاهی را ابراز کردند.

در این جلسه جلیلی گفت: جنگ سنگین اقتصادی از سوی دشمن بر کشور وارد شده است، ولی در داخل عکس العمل جدی در این مورد نمی بینیم هرچند فعالیت های تشکل های دانشجویی آثار خود را داشته و در چند سال اخیر برخی از کارهای کشور مرهون همین فعالیت است البته باید اقدامات موثرتری انجام شود.

کار دانشجویی در کنار عقلانی بودن باید شور داشته باشد

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: یکی از ویژگی های حرکات دانشجویی در این چند سال منطقی بودن کار هایی است که انجام شده، زیرا مسائل حاشیه ای در آن نبوده است البته کار دانشجویی در کنار عقلانی، اخلاقی، قانونی و قابل دفاع بودن باید شور داشته باشد و به دلیل همین شور دانشجویان است که حرکت دانشجویی می تواند موجب حرکت جامعه شود.

اردوی وزارت خانه ای برگزار کنید

وی افزود: برای ایجاد شور نیاز به ابتکار عمل است و صرفاً قالب های قدیم مثل برگزاری دوره ها و اردو های دانشجویی نمی تواند به تنهایی در این باره کفایت کند مثلاً اردوی وزارت خانه ای برگزار کنید و برای موضوعات کاریِ یک وزارت خانه، مشکلات پیش روی آن را شناسایی کرده و سپس برای کمک به حل مشکل آن اقدام و کار تعریف کنید.

جلیلی ادامه داد: باید فعالیت هایتان مستمر، مداوم و جدی باشد و اگر کاری تعریف می شود بعد از اتمام آن کار، سراغ کار بعدی بروید.

دانشجویان حد فعالیت های خود را بدانند

وی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: البته باید حد فعالیت خود را نیز بشناسید تا بتوانید دقیق برنامه ریزی کنید نه آنکه کار هایی تعریف شود که در اجرای آن ناکام بمانید.

جلیلی در ادامه با تأکید بر لزوم بصیرت در انجام کار های دانشجویی گفت: هر وقت از شرایط جامعه زمان خود جلوتر باشیم آن کار اثرگذار خواهد بود، مثل حرکت دانشجویان در ۱۶ آذر ۳۲ و یا ۱۳ آبان ۵۸ که امام آن را انقلاب دوم نامید که از انقلاب هم بزرگتر بود، ولی اگر عقب تر از تحولات باشیم شکست خواهیم خورد و سرگرم مسائل غیراولویت دار، حاشیه ای و بی فایده می شویم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: شهید علم الهدی به عنوان یک دانشجو این واقعیت را نشان داد که در دفاع از انقلاب و کشور در زمان ضعف دستگاه های رسمی و یگان های رزم، چگونه باید وظایف خود را انجام داد لذا به منطقه جنگی رفت و در حدتوان یگان رزم تشکیل داد که همین حرکت ها طلیعه دار تشکیل یگان های رزمی مردمی در دفاع مقدس شد.

وی افزود: یکی از مهمترین گردنه های انقلاب حفظ رابطه مردم با نظام است؛ باید برای هر بخش از جامعه با توجه به خواسته ها و پرسش های آن ها یک کار تعریف کرد و در این راستا تشکل های دانشجویی باید تمام ظرفیت های فکری کشور را به استخدام خود درآورند و ببینند در هر مشکل، راه حل واقعی و پاسخ صحیح به پرسش های مردم چیست؟

جلیلی با بیان اینکه سؤال خوب هم می تواند جامعه را آگاه کند، گفت: این کار سبب مطالبه صحیح افکار عمومی شود؛ تصحیح موضوعات اولویت دار کشور کمک زیادی به حل مشکلات جامعه خواهد کرد و این کاری است که شما دانشجویان باید در آن پیش قدم باشید.

دانشجو نباید تحت تاثیر جنگ رسانه ای قرار بگیرد

وی تصریح کرد: با تأکید بر اینکه دانشجو باید جوشکن باشد نه جوگیر و نباید تحت تأثیر جنگ رسانه ای دشمن قرار گیرد، زیرا برخی اوقات بین فضای مجازی و فضای واقعی کشور فاصله زیادی است.

جلیلی گفت: به عنوان نمونه سه ماه قبل هنگام سفر به بانه در رسانه های مجازی فضایی القاء شده بود که متفاوت با فضای واقعی بود؛ در فضای واقعی شما شاهد مردمی پرشور و علاقه مند به نظام بودید که به شکل منطقی خواسته های صنفی خود را مطرح می کردند لذا باید واقعیت های جامعه را صحیح مشاهده کرد و براساس آن برای کمک به حل مشکلات واقعی مردم در حد وسع اقدام کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: