نحوی نژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

معلولان تحت پوشش بهزیستی هر ۳ سال یکبار ویلچر می‌گیرند

کدخبر: 2231995

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور به تشریح چگونگی واگذاری وسیله کمک توانبخشی ویلچر به مددجویان معلول تحت پوشش این سازمان پرداخت.

حسین نحوی نژاد معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بر اساس قوانین فعلی همه مددجویان معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی هر 3 سال یک بار از این سازمان ویلچر دریافت می کنند، اما در این میان موارد استثنا نیز وجود دارد که پیش از پایان یافتن مهلت تعیین شده مجاز به دریافت ویلچر هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: در برخی موارد ویلچر معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی به دلیل بالا بودن وزنشان و یا زندگی در روستاها و نقاط صعب العبور و یا اماکنی که مناسب سازی نشده اند، زودتر از پایان یافتن مهلت 3 ساله مستهلک می شود و این افراد نیازمند دریافت ویلچر جدید هستند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در ادامه به تشریح موضوع واگذاری ویلچر و دیگر وسایل کمک توانبخشی به مددجویان تحت پوشش پرداخت و گفت: موضوع فوق در کمیته توانبخشی بهزیستی از طرف کارشناسان مورد بررسی واقع شده و در نهایت پس از تایید کارشناسان، نسبت به واگذاری ویلچر به مددجویان فوق اقدام می شود.

نحوی نژاد تاکید کرد: همه ویلچرهایی که در حال حاضر به مددجویان تحت پوشش تحویل داده می شود، از محصولات تولیدکنندگان داخلی خریداری و تامین شده و حوزه توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در تامین وسایل کمک توانبخشی مددجویان جامعه هدف خود موضوع حمایت از تولیدات و تولیدکنندگان داخلی را مدنظر قرار می دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: