سکوت فدراسیون‌نشینان والیبال و سخنگویی که «سخن گو» نیست!

کدخبر: 2232001

سعید درخشنده به عنوان سخنگوی فدراسیون والیبال انتخاب شد تا فاصله رسانه‌ها و مشکلات والیبال به حداقل برسد.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، احمد ضیایی در ماه های ابتدایی حضورش در راس ریاست فدراسیون والیبال ، در جمع خبرنگاران سعید درخشنده مسئول رویداد های بین المللی فدراسیون را به عنوان سخنگو معرفی کرد و تاکید کرد که برای اطلاع از اخبار والیبال و اتفاقات رخ داده در این فدراسیون تنها فردی که باید پاسخگو باشد، درخشنده است.

ضیایی در آن جلسه حتی بار ها تاکید کرد که بازیکنان و مربیان بدون هماهنگی با سخنگو و مدیرروابط عمومی حق مصاحبه ندارند و تنها درخشنده باید پاسخگوی سوالات اصحاب رسانه باشد. در این میان البته بار ها اتفاق افتاد که بازیکنان و مربیان بدون هماهنگی با خبرنگاران گفتگو کردند و بار ها پیش آمد که خیلی از اخبار پیش از اینکه به روابط عمومی فدراسیون برسد به دست خبرنگاران و برخی کانال های خبری رسید.

این ماجرا حتی تا جایی پیش رفت که سایت فدراسیون والیبال با انتشار بیانیه ای عنوان کرد که مخاطبان اخبار این رشته را از سایت فدراسیون که تنها مرجع رسمی است پیگیری کنند و کسانی که اخبار داخلی فدراسیون را به گوش رسانه های دیگر می رسانند از طریق مراجع قانونی مورد پیگیری قرار خواهند گرفت. هرچند این شیوه ادبیات تهدید آمیز از سوی فدراسیون عجیب به نظر می رسید و با واکنش های انتقاد آمیز همراه بود، اما اصلی ترین سوال در ذهن اهالی رسانه این بود که « آیا به راستی سخنگوی فدراسیون والیبال پاسخگوی سوالات خبرنگاران است یا خیر ؟»

در مدت اخیر و در شرایطی که والیبال ایران با حواشی متعددی از جمله ماجرا های مربوط به جهانگیر سید عباسی ، لیست تیم اعزامی به بازی های آسیایی ، جلسات خصوصی رئیس فدراسیون با سعید معروف ، خداحافظی ناگهانی پزشک تیم ملی و ... روبه رو است، بار ها تلاش کردیم برای رسیدن به پاسخ ابهامات با سعید درخشنده، سخنگوی فدراسیون گفتگو داشته باشیم، اما تماس ها بی جواب ماند. اینکه چرا سخنگوی فدراسیون جوابگوی تماس های تلفنی اش نیست سوالی است که نمی دانیم پاسخ آن را از چه کسی باید جویا شویم؟

نه تنها درخشنده بلکه اغلب فدراسیون نشینان والیبال این روز ها سکوت اختیار کرده اند و گویا علاقه ای ندارند پاسخگوی اهالی رسانه باشند. اگر هم گاهی موفق به صحبت با افرادی در فدراسیون شویم به دلایل نامعلوم اصرار دارند که نامی از آن ها برده نشود. به نظر می رسد انتخاب سخنگو از سوی فدراسیون که به نظر می رسید یکی از اقدامات خوب این فدراسیون باشد، چندان هم نتیجه بخش نبوده است. سخنگویی که چندان هم سخن گو نیست. شاید بهتر بود رئیس فدراسیون به جای درخشنده فردی جوان تر را انتخاب می کرد تا در سمتی که به وی تحمیل شده است، فعال تر عمل کند و بیشتر در جریان رخداد های فدراسیون و تیم های ملی والیبال باشد.

بیشتر بخوانید :شایعه «ایگور تراپی» والیبال برای مبارزه با مربی تحمیلی!

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: