روسیه «ناتو» را اتحاد نظامی بیهوده‌ خواند

کدخبر: 2232041

وزارت خارجه روسیه در پاسخ به بیانیه روز نخست نشست کشورهای عضو ناتو در پایتخت بلژیک، از اقدامات این سازمان (ناتو) انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه در واکنش به بیانیه روز نخست سران ناتو، این اتحاد نظامی را بیهوده خواند. در بیانیه ناتو، مسکو متهم به انجام اقدامات تحریک آمیز در نزدیکی مرزهای این بلوک نظامی شناخته شده است.

وزارت خارجه روسیه در پاسخی متقابل در پیامی توئیتری اعلام کرد: در حالی که بلوک نظامی بیهوده ناتو ما را متهم به انجام اقدامات تحریک آمیز می کند و با عصبانیت در این باره در بروکسل شکایت می کند، ما آماده تماشای جام جهانی 2018 هستیم.

روز چهارشنبه اعضای سازمان ناتو در بروکسل، پایتخت بلژیک با صدور بیانیه ای روسیه را برای اتخاذ اقدامات نظامی از جمله استقرار موشک های پیشرفته در بخش های تحت قلمرو خود در کالینینگراد و ایجاد نیروی نظامی در شبه جزیره کریمه مورد انتقاد قرار دادند و اعلام کردند روسیه با توسل به چنین اقداماتی به دنبال دستیابی به اهداف سیاسی خود است و چنین اقدامات تهدیدی را برهم زننده نظم بین المللی دانستند.

در بیانیه اعضای ناتو همچنین ضمن خاطر نشان کردن این موضوع که ناتو همچنان آماده گفتگو با روسیه است، آمده: اقدامات تهاجمی روسیه از جمله توسل به زور برای دستیابی به اهداف سیاسی (!)، سازمان ناتو را به چالش می کشد و امنیت اروپا و نظم جهانی را برهم می زند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در نشست روز گذشته اعضای این سازمان بر ضرورت برگزاری گفتگو میان روسیه و اعضای ناتو تاکید کرد.

نشست دو روزه سران ناتو روز گذشته در بروکسل آغاز به کار کرد و سران 29 کشور عضو این پیمان نظامی در این نشست حضور دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: