در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد

بازی های رایانه‌ای از صنعت سینما پیشی گرفته است

کدخبر: 2232058

گفتگوی ویژه خبری امشب با موضوع بازی های رایانه ای برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ حمید رضا جلالی فرهانی کارشناس بازی های رایانه ای در برنامه گفتگوی ویژه امشب ۲۰ تیرماه اظهار کرد: بازی های رایانه ای محصولاتی کم هزینه بوده و ساخت آنها زمان کمی می برد همچنین کالای فرهنگی بسیار موثری بوده است.

وی افزود: بازی های رایانه ای در سراسر جهان با یک حساب سرانگشتی از صنعت سینما پیشی گرفته اند، چرا که بازی های رایانه ای رسانه ای دوسویه محسوب می شوند که نه تنها پیام شان را به مخاطبان عرضه می کنند بلکه می تواند تاثیرات بلند مدتی را بر بازیکنان بگذارد.

جلالی فراهانی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت ها و توان داخلی که جمعیت بازی کنندگان و سازندگان بازی های رایانه ای را در بر میگیرد فاصله بسیار زیادی با آنچه که باید باشد داریم البته تلاش های بسیاری در جهت افزایش قدرت ساخت بازی های رایانه ای صورت گرفته اما همچنان به لحاظ تکنولوژی با سطح جهانی فاصله داریم.

کارشناس بازی های رایانه ای بیان کرد: حدود ۲۸ ملیون مخاطبان بازی های رایانه ای حدود ۹۰ دقیقه از زمان خود را به بازیهای کامپیوتری اختصاص می دهند و این در حالی است که تنها ۱۴ درصد بازار بازی های موبایلی در اختیار بازار داخل قرار دارد.

هادی جعفری معاون حمایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای در ادامه برنامه اظهار کرد: آمارهای به دست آمده حاصل پژوهش های سال گذشته و اوایل سال جاری بوده و طبق این آمار ۲۸ میلیون مخاطب بازی های رایانه ای هستند و هزینه ای که مردم بابت این بازی ها اعم از سخت افزار نرم افزار می پردازند ۹۲۰میلیارد تومان است که از این مبلغ حدود پانصد و هفتاد و اندی میلیارد تومان سهم سخت افزارها و کنسولهای بازی بوده و ۳۵۰ میلیارد تومان سهم نرم افزارها است.

وی افزود: حدود ۱۴ درصد بازی های رایانه ای به بازار بومی اختصاص دارد و همه فعالان این عرصه میدانند بهددلیل وضعیت ناجوانمردانه ای که برای ایران به وجود دارد باو جود تلاش های صورت گرفته نتوانسته ایم به بازی های کنسولی وارد شویم. جعفری گفت: کیفیت ی های رایانه ای ایران به خصوص در بخش موبایل روز به روز در حال افزایش بوده طبق آمارها مخاطبان این بازی ها روز به روز بیشتر می شوند به نحوی که ۴ درصد در این زمینه رشد داشته ایم.

جلالی تصریح کرد: متولی بازار ی های رایانه ای بنیاد ملی بازی های رایانه ای است و و ما نباید مسائل جزئی را مانند موضوعات کلی بیان کنیم چرا که هر بازی به عنوان یک محصول فرهنگی چند بعدی تلقی می شود و قابلیت آن را دارد که با مخاطبش ارتباطی فراتر برقرار کند.

وی بیان کرد: بازی های موبایلی توان شبیه سازی و تعامل پذیری کمتری نسبت به کنسول و pc دارد چرا که بازیهای موبایلی تنها بخشی است بازی های رایانه ای را به خود اختصاص می دهند. و می توان گفت که مخاطبان بازی های کنسولی وفادار تر هستند و با افزایش قیمت ها همچنان مشتری باقی میمانند .

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: