ترقی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بسته پیشنهادی اروپا نمی‌تواند ایران را برای ماندن در برجام قانع کند

کدخبر: 2232070

عضو شورای مرکزی مؤتلفه گفت: به نظر می‌رسد که بسته پیشنهادی اروپا نمی‌تواند جمهوری اسلامی ایران را برای ماندن در برجام قانع کند.

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت وگو با خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به بسته پیشنهادی اروپا درباره ادامه قرارداد برجام با ایران، اظهار کرد: بسته پیشنهادی اروپا همانطور که رئیس جمهور به آن اشاره کردند در حد یک بیانیه بوده و تضمین اجرایی برای آن پیش بینی نشده است، همچنین در بسیاری از بندهای آن اقداماتی آشکار وجود دارد.

وی افزود: به نظر می رسد که بسته پیشنهادی اروپایی ها نمی تواند جمهوری اسلامی ایران را برای ماندن در برجام قانع کند.

ترقی تصریح کرد: اروپایی ها در ارائه بسته پیشنهادی خود تأخیر داشتند و به نظر می رسد که این اتحادیه قصد دارد تا آبان ماه وقفه ای ایجاد کند که اثر تحریم های آمریکا علیه ایران نمود بیشتری یابد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی بیان کرد: اروپا هیچ تضمین عملی برای ماندگاری شرکت های خود در ایران ارائه نداده به نحوی که این کمپانی ها یکی پس از دیگری از بین تحریم های آمریکا ایران را ترک می کنند.

وی ادامه داد: تصور آنکه اتحادیه اروپا رفتاری فراتر از آمریکا در قبال ایران انجام دهد دور از انتظار بوده و خوش بینانه به نظر می آید.

ترقی تأکید کرد: اروپا با اتخاذ سیاست های هوشمندانه سعی دارد تا ایران را پس از خروج آمریکا از برجام همچنان در این قرارداد نگه دارد تا بتواند پیرامون موضوعات منطقه و توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران را پای میز مذاکره بکشاند ، لذا به نظر نمی رسد که در جنگ تجاری که اکنون میان اروپا و آمریکا وجود دارد این اتحادیه منافع خود را فدای منافع ایران کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: