در گفتگو با مهر اعلام شد:

صادرات ۲۰ میلیون دلاری یک شرکت دانش بنیان دارویی/ کاهش ارزبری

کدخبر: 2232085

یک شرکت دانش بنیان تولید کننده دارو برپایه زیست فناوری موفق به صادرات ۲۰ میلیون دلار شده و به سهم بازار ۷۰ درصدی دست بیابد.

به گزارش خبرنگار مهر، یک شرکت دانش بنیان تولید کننده دارو با صنعت بیوتکنولوژی از سال ۱۳۸۸ با متخصصان ایرانی شروع به کار کرد و تا کنون توانسته با هدف تحقیق و توسعه به تولید داروهای نوترکیب و بالاخص آنتی بادی های مونوکلونال دارویی دست بیابد.

فاکتور هفت، آلتبرل با نام ژنریک اتانرسپت، زیتاکس با نام ژنریک ریتوکسیمب، آریوتراست با نام ژنریک تراستوزومب و استیوانت با نام ژنریک بواسیزومب از جمله داروهایی هستند که در این شرکت به تولید رسیده اند.

امیرفرشچی، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان تولید کننده دارو در زمینه بیوتکنولوژی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی افزود: در این تئوری یک صنعت باید از دو فاکتور درون زا و برون گرا بودن برخوردار باشد. درون زا بودن به این معنی است که بتواند خلق دانش کند و این اتفاق به معنای تمام کلمه در شرکت ما اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: دانش ما به طور کامل بومی است و هیچ تحریمی نمی تواند داروهایی را که ما تولید می کنیم تحت تاثیر قرار بدهد. ما از لحاظ تکنولوژی کاملا مستقل عمل می کنیم.

فرشچی خاطر نشان کرد: برون گرا بودن هم به این معناست که صنعت راکد نماند و متوقف نشود. با توجه به صادرات گسترده ای که در این شرکت داشته ایم نشان می دهد در برون گرا بودن نیز موفق عمل کرده ایم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۰ میلیون دلار صادرات داشته ایم، افزود: در این شرکت موفق شدیم ارزبری را به میزان ۲۰۰ میلیون دلار کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه تا کنون دانش فنی را به کشورهای زیادی انتقال داده ایم، عنوان کرد: انتقال دانش فنی باعث ایجاد توسعه پایدار و ضمانت صادرات محصولات شرکت ما به کشور های مختلف دنیا می شود. همچنین از آن جا که بازار دارویی بیماران خاص روز به روز در حال توسعه است، برای کشور های دیگر نیز این موضوع اهمیت دارد که بتوانند هزینه های شان را کاهش دهند.

فرشچی با بیان اینکه موفق به ثبت یک داروی خاص در اتحادیه اروپا شدیم، ادامه داد: انجام این اتفاق نیاز به ۳۵ میلیون دلار هزینه دارد و ما نمی دانیم این ارز را از کجا تامین کنیم. ضمن اینکه ثبت یک دارو در اتحادیه اروپا می تواند صادرات یک کشور را متحول کند و تا ۱۰ برابر افزایش بدهد.

به گفته وی، این رقم بسیار بزرگی است و می تواند یک سرمایه گذاری مطمئن به شمار بیاید. دولت حتی اگر بحث های انسانی و کمک به بیماران را هم در نظر نگیرد این سرمایه گذاری می تواند بالاترین سود را برای کشور به ارمغان بیاورد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: