دبیر فدراسیون اسکواش: اجرای برنامه‌ها مهم‌ترین دغدغه ماست

کدخبر: 2232165

دبیر فدراسیون اسکواش با اشاره به برگزاری رقابت‌های هفته پایانی لیگ‌های اسکواش زنان و مردان ایران در یزد، مهمترین دغدغه این فدارسیون را اجرای سیاست‏‏‏‏گذاری‏‏‌ها و برنامه‏‏‌های فدراسیون خواند.

به گزارش ایسنا، امیر عزیزپور امروز در حاشیه هفته پایانی رقابت‏‏‌های لیگ‏‏های اسکواش کشور در یزد، ضمن قدردانی از این میزبانی توسط هیات اسکواش استان یزد، در جمع خبرنگاران به عقد تفاهم نامه فدراسیون اسکواش با فدراسیون دانش آموزی برای برگزاری مسابقات قهرمانی در این رده‌های سنی در راستای استعدادیابی اشاره و اظهار کرد: تلاش داریم که این تفاهم نامه را در سطح هیات‎‎های استانی نیز بسط دهیم.

وی همچنین گفت: خوشبختانه اهتمام و نگاه ویژه وزارت ورزش و جوانان در رابطه با استعدادیابی باعث شده که رشته اسکواش نیز جزو ورزش‌های المپیاد نخبگان قرار گیرد و لذا در این راستا سعی داریم که استعدادها را برای رقابت‏‏های بین المللی در سال‏‏های آینده پرورش دهیم.

وی از جمله دغدغه‏‏‎های فدراسیون را اجرای سیاست‏‏گذاری ها و برنامه ریزی‎‎های صورت گرفته در این زمینه ذکر کرد و گفت: خوشبختانه برای اولین بار در تاریخ بازی‏‎های راکتی، تیم ملی اسکواش بزرگسالان کشورمان در آسیا در جایگاه سوم قرار گرفت و در بخش بانوان رده ششم را کشب کردیم.

وی با اشاره به کسب مجوز حضور تیم ملی کشورمان در المپیک آسیایی، از برگزاری اردوهای آمادگی تیم ملی در این رابطه خبر داد و گفت: اوائل هفته آینده تیم ملی کشورمان به مسابقات هندوستان اعزام خواهند شد و اعزام تیم ملی جوانان به مسابقات جهانی را نیز در دست اجرا داریم.

وی گفت: خوشبختانه با توجه به سیاست‏‏‎های فدارسیون تیم‏‏‌های هیاتی حذف و با ورود حامیان مالی بخش خصوصی، شاهد حضور تیم‏‏‎های باشگاهی در مسابقات لیگ‎‎های اسکواش کشور هستیم .

مجید جلیلی رییس سازمان لیگ نیز به خبرنگاران گفت: رقابت‌‎‎ های هفته پایانی لیگ ‎‎ های اسکواش زنان و مردان ایران شامل لیگ‏‏‌های برتر و دسته یک و جام حذفی پس از دو سال پیاپی در کیش امسال به طور متمرکز به میزبانی شهر جهانی یزد برگزار می‏‏شود.

وی افزود: تعداد 250 شرکت کننده در قالب 30 تیم باشگاهی در لیگ برتر و دسته یک و جام حذفی در این رقابت‎‎ها به مصاف هم می ‎‎ روند.

به گفته جلیلی، در رقابت‎‎های لیگ برتر مردان 8 تیم و در لیگ دسته اول 7 تیم به صورت رفت و برگشت در چهار هفته با هم رقابت می‏‏کنند.

وی گفت: سازمان لیگ با برگزاری منظم رقابت‏‏‎ها در نیمه نخست سال سعی کرده تا چکیده خوبی از اسکواش بازارن کشورمان را در قابل تیم‎‎های ملی راهی مسابقات بین المللی کند.

الهام رمضانی نائب رییس سازمان لیگ اسکواش نیز از حضور 5 تیم بانوان در لیگ برتر و ه تیم بانوان در لیگ دسته اول اسکواش بانوان خبر داد و گفت: این که تیم‎‎های شرکت کننده در لیگ برتر اندک هستند موجب پراکندگی ورزشکاران برجسته این رشته در تیم‏های مختلف و هیجان بیشتر رقابت‏‏های لیگ بانوان کشور شده است.

وی برگزاری رقابت‏‏‎های جام حذفی را نیز فرصت خوبی برای رقابت بازیکنان لیگ‏‏‎های برتر و دسته یک در کنار یکدیگر و ایجاد انگیزه بیشتر ورزشکاران دانست و گفت: اولین دوره جام حذفی به یاد مرحوم علی روغنی ورزشکار فقید اسکواش کشورمان در این فصل برگزار شد.

علی نگهی رییس هیات اسکواش یزد نیز رئیس هیات اسکواش استان یزد نیز با اشاره به برگزاری این رقابت‏‏ها در اولین مجتمع بین المللی اسکواش کشور در یزد، مهمترین دلایل برگزاری این مسابقات به طور متمرکز در یزد را بهره‎‎مندی این استان از زیرساخت‏‏های منحصربفرد اسکواش و کادر اجرایی خوب مسابقات و نیز وجود سه نماینده از استان یزد در رقابت‏‏های لیگ برتر کشور ذکر کرد.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی حدود 90 درصدی حال حاضر این مجتمع اسکواش، ابراز امیدواری کرد که شاهد افتتاح رسمی این مجموعه در قالب برگزاری رقابت‏‏های جهانی اسکواش در یزد باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: