رییس جمعیت هلال احمر خبر داد

ارسال ۵۲ تن دارو و تجهیزات به جده برای امدادرسانی به حجاج

کدخبر: 2232181

رییس جمعیت هلال احمر با اشاره به این‌که در حج امسال ۸۲ هزار نفر شرکت می‌کنند که ۵۱ درصد زن و ۴۹ درصد مرد هستند، اظهار کرد: کارهای خرید تجهیزات و دارو و ارسال آنها انجام شده و ۵۲ تن دارو و تجهیزات به جده ارسال شده است تا در مدینه و مکه توزیع شود.

به گزارش ایسنا، علی‌اصغر پیوندی در همایش تیم‌های بهداشتی و درمانی هلال احمر در حج ۹۷ اظهار کرد: هدف ما برگزاری مناسک حج با کیفیت بالاتر و حفظ سلامت حجاج است. هلال احمر با توجه به وظیفه خودش تلاش می‌کند که در همه مشکلات و آلام مردم کنار مردم ایران باشد. ارتقای سلامت و حفظ و تکریم انسانی از دیگر وظایف هلال احمر است . از طرف دیگر وظیفه تامین بهداشت و درمان ایرانیان خارج کشور نیز به عهده جمعیت هلال احمر است و فعالیت هیات پزشکی در هلال احمر در این راستا سال به سال گسترده‌تر می‌شود که این افتخاری است که به آن می‌بالیم.

وی ادامه داد: در راستای ارایه خدمات سلامت به حجاج دو اصل دانش و تجربه مدنظر ما است و همکاری نزدیکی نیز با سایر بخش‌ها داریم. هدف ما حفظ سلامت حجاج است و افزایش رضایتمندی آنان را مدنظر داریم چرا که کسب رضایت خداوند در رضایت حجاج نهفته است.

رییس جمعیت هلال احمر همچنین اظهار کرد: نجات جان انسان در هر موقعیتی امر مقدسی است و کارکرد جمعیت هلال احمر در موسم حج نیز ارائه‌ خدمات سلامت است و این فعالیت‌ها در طول ایام حج یک نوع امداد و نجات به حجاج محسوب می‌شود.

پیوندی با اشاره به حضور تیم‌های بهداشت و درمان کشورهای مختلف در موسم حج، گفت: در این مدت شبکه بهداشتی جهان اسلام در یک جا حضور دارند و اگر بتوانیم شبکه‌ای گسترده‌تر را ایجاد کنیم در موقعیت‌های دیگر نیز می‌توانیم از چنین شبکه‌ای بهره ببریم.

وی با تاکید بر لزوم ارائه‌ آموزش‌های مناسب به حجاج اظهارکرد: آموزش بحث مهمی است که هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و باعث افزایش کیفیت مناسک حج می‌شود. این کار بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند و به عنوان هیات پزشکی باید با یک رویه مناسب آموزش‌ها را به حجاج ارائه دهیم.

رییس جمعیت هلال احمر همچنین اظهار کرد: مراسم حج مشقات مختص به خود را دارد و کسانی که به این سفر مشرف می‌شوند از فرهنگ‌های مختلف و با آداب و رسوم مختلف هستند و ما در چنین شرایطی باید صبر و استقامت را ملاک کار خود قرار دهیم.

پیوندی همچنین به ضرورت انجام کارهای پژوهشی در ایام حج اشاره کرد و گفت: در موسم حج ما به یاد فعالیت‌های پژوهشی می‌افتیم ولی بعد از آن فراموش می‌کنیم تا حج سال بعد. درخواست من این است که از حالا این موضوع جدی‌تر گرفته شود، چرا که می‌تواند کمک زیادی به ما بکند و بسیاری از هزینه‌ها را کاهش دهد.

به گزارش ایسنا، پیوندی در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که در حج امسال ۸۲ هزار نفر شرکت می‌کنند که ۵۱ درصد خانم و ۴۹ درصد آقا هستند، اظهار کرد: کارهای خرید تجهیزات و دارو و ارسال آنها انجام شده و ۵۲ تن دارو و تجهیزات به جده ارسال شده است تا در مدینه و مکه توزیع شود.

وی همچنین گفت: هلال احمر در رده‌های مختلف وظیفه خدمت‌رسانی پزشکی به حجاج را دارند که معمولا افرادی باتجربه هستند و با آموزشی که ارائه شده امیدواریم خدمت شایسته‌ای به حجاج بدهیم. همچنین فرآیند واکسیناسیون حجاج نیز به اتمام رسیده است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: