والیبال بانوان جام باشگاه های آسیا؛

شکست پیکان برابر نماینده چین تایپه

کدخبر: 2232230

تیم والیبال بانوان پیکان در دومین بازی خود از سری مسابقات جام باشگاه های آسیا برابر سی ام اف سی چین تایپه نتیجه را واگذار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در دومین روز از رقابتهای والیبال بانوان جام باشگاه های آسیا تیم پیکان قهرمان فصل گذشته لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور به مصاف سی ام اف سی چین تایپه رفت و با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب شد.

این دیدار را چاندراپالا از سریلانکا به عنوان داور اول و ویچای از تایلند به عنوان داور دوم قضاوت کردند.

در این دوره از رقابت ها کشور میزبان به منظور جلوگیری از خطاهای داوری و کاهش اعتراضات بازیکنان و اعضای کادر فنی از ویدئوچک در برگزاری دیدارها استفاده کرد.

در این دیدار میترا شعبانیان سرمربی تیم پیکان ارنج اصلی تیم را با بازیکنانی چون مائده برهانی٬ الهام فلاح٬ مهسا کدخدا٬ فاطمه امینی٬ سودابه باقرپور٬ تهمینه درگزنی و نگار کیانی تشکیل داد.

از آن جا که تیم سی ام اف سی چین تایپه روز گذشته با قرعه استراحت همراه بود امروز نخستین بازی خود را در این رقابتها برگزار کرد و به همین علت کادر فنی در جریان بازی از نحوه اجرای برنامه های تاکتیکی این تیم شناخت پیدا کرد.

* ست نخست

ست نخست دیدار تیم های ایران و چین تایپه با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ به نفع تیم پیکان به پایان رسید.

شاگردان شعبانیان که روز گذشته نتیجه را به میزبان واگذار کرده بودند امروز با انگیزه بالا کار خود را آغاز کردند و هم پای تیم سرعتی و باتجربه تایپه امتیازآوری کردند.

حضور مائده برهانی در پست پشت خط زن حملات پیکان را تا حد قابل توجهی تقویت کرده بود و از طرفی مهسا کدخدا و فاطمه امینی با دریافت های خوب شان در برابر سرویس های هدف دار حریف مانع از امتیازآوری آن ها شدند.

بلندقامتان پیکان در این ست اجازه میدان داری به سرعتی زن های بلندقامت و باتجربه حریف ندادند و تلاش داشتند که اختلاف امتیاز خود را با آن ها حفظ کنند اما تعویض های مکرر سکاندار این تیم باعث تغییرات تاکتیکی در این تیم شد.

* ست دوم

ست دوم این دیدار با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ به نفع تیم سی ام اف سی چین تایپه رقم خورد.

از آن جا که شعبانیان از عملکرد شاگردانش راضی بود در این ست ترکیب تیم پیکان تغییر چندانی نداشت و با همان ارنج اصلی کار را دنبال کرد.

بازیکنان سرعتی چین تایپه این با انگیزه بالاتری کار را دنبال کردند و تا حدودی نقاط ضعف ست نخست خود را پوشش دادند تا بتوانند در امتیازآوری از پیکانی ها پیش افتند اما خودورسازان این اجازه را به آن ها ندادند و هم پای تیم باتجربه تایپه پوئن کسب کردند.

بانوان والیبالیست پیکان امروز توانستند والیبال مدرن و زیبا را به خوبی در زمین به نمایش بگذارند تا جایی که تماشاگران حاضر در سالن محل برگزاری مسابقه همه یک صدا به تشویق نماینده ایران پرداختند.

در این ست امتیازات بین ۲ پایاپای پیش رفت اما چین تایپه توانست در موقعیت های حساس به خوبی امتیاز بالاتری را به دست آورد و نتیجه ست را به خود اختصاص دهد.

* ست سوم

تیم والیبال بانوان پیکان در ست سوم برابر تیم سی ام اف سی چین تایپه با نتیجه ۲۵ بر ۱۵ به برتری دست پیدا کرد.

سفیدپوشان پیکان که نتیجه ست دوم را با اختلاف اندک و به تجربه حریف واگذار کرده بودند در این ست با انگیزه و تمرکز بالاتری کار را دنبال کردند و توانستند اختلاف امتیاز خود را با حریف در دقایق ابتدایی بازی در عدد سه حفظ کنند به گونه ای که وقت استراحت فنی نخست این ست ۸ بر ۵ به نفع پیکان ایران رقم خورد.

شاگردان شعبانیان در این ست توانستند با سرویس ها هدفمند خود دریافت اول حریف را از کار بیاندازند و در دفاع مانع از به امتیاز رسیدن اسپک‌های آن ها شدند.

* ست چهارم

تیم والیبال پیکان در ست چهارم دیدار برابر تیم سی ام اف سی چین تایپه با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ مغلوب شد.

در این ست چین تایپه شروعی طوفانی داشت و بازیکنان این تیم با بالا بردن اختلاف امتیاز خود با تیم پیکان به دنبال برد بودند.

در این ست سارا اخلاقی به جای الهام فلاح در پست پاسور ایستاد و توانست به خوبی دیگر هم تیمی های خود را تغذیه کند٬ زینب گیوه دریافت کننده با تجربه تیم پیکان هم به جای مهتاب رحمانی در ترکیب داخل زمین قرار گرفت٬ اسپک های مهسا کدخدا از کنار آنتن دفاع را برای بازیکنان حریف سخت کرده بود اما آن ها توانستند اختلاف ۵ امتیازی با پیکان را برای دقایقی به خوبی حفظ کنند.

سرمه ای پوشان چین تایپه از جنگندگی بالایی برخوردار بودند و نمی خواستند به راحتی نتیجه بازی را واگذار کنند٬ با وجود تلاش های زیاد شاگردان شعبانیان همچنان اختلاف امتیاز خود را تا پایان ست حفظ کردند.

* ست پنجم

تیم پیکان در ست پایانی دیدار برابر سی ام اف سی چین تایپه با نتیجه ۱۵ بر ۱۱ مغلوب شد.

سفیدپوشان کشورمان امروز بازی پایاپایی را برابر حریف سرسخت و قدرتمند خود به نمایش گذاشتند٬ آن ها در این ست با روحیه بالا کار را دنبال کردند اما در آن طرف تور هم والیبالیست های تایپه که از تجربه بالایی برخوردار بودند از هیچ تلاشی دریغ نکردند و با بازی سرعتی خود دفاع پیکان را متزلزل کردند.

نقطه قوت چین تایپه در این ست و در مجموع بازی سرویس این تیم بود که تا حدودی دریافت نماینده والیبال بانوان ایران را تحت شعاع خود قرار داد.

میترا شعبانیان سکاندار تیم پیکان دست به ۲ تعویضه در این ست زد٬ هانیه محتشمی دراین ست به جای سودابه باقر پور وارد زمین شد و توانست در حملات سرعتی عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: