تب فوتبال بعد از جام‌جهانی هم گرم می‌ماند

کدخبر: 2232276

سردبیر روزنامه «خراسان» معتقد است که امسال، برنامه و رویدادهای زیادی در فوتبال کشورمان داریم که همچنان می‌تواند تب فوتبال را گرم نگه دارد؛ بنابراین در مدت زمان کمی خلاء رسانه‌ها بعد از پایان جام‌جهانی برطرف خواهد شد.

سید علی علوی در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی عملکرد رسانه‌ها بعد از مسابقات جام‌جهانی گفت: در هر رویدادی ما یک نقطه اوج، فراز و فرود داریم و درباره جام‌جهانی نیز همین است. طبیعی است که رسانه‌ها با پایان جام‌جهانی افت مخاطب داشته باشند. هیچ مسابقه‌ای قابل قیاس با جام جهانی نیست اما در سال ۹۷ برنامه و رویدادهای زیادی مانند جام ملت‌های آسیا و لیگ را داریم که همچنان می‌توانند تب فوتبال را گرم نگه دارند؛ بنابراین در مدت زمان کمی خلاء جام جهانی برطرف خواهد شد.

او ادامه داد: با وجود رسانه‌های آنلاین باید رسانه‌های مکتوب به سمت تحلیل بروند زیرا مردم اخبار را ۲۴ ساعت قبل، از طریق رسانه‌های آنلاین دریافت می‌کنند.

سردبیر روزنامه «خراسان» درباره‌ی عملکرد رسانه‌ها در مقاطعی که بازی‌های جام جهانی پخش نمی‌شود، اظهار کرد: کارکردهای اجتماعی و ملی ورزش بخصوص فوتبال باید در نظر گرفته و به سوالات مردم به لحاظ کارشناسی پاسخ داده شود. تجربه حضور ایران در تورنمنت‌های جهانی بخصوص جام‌جهانی با بقیه قابل قیاس نیست؛ بنابراین باید از این فرصت استفاده شود تا مسائلی مثل غرور ملی، عرق ملی و جمع شدن حول پرچم، پررنگ شود. همچنین جامعه‌شناسان و روانشناسان بررسی کنند که فوتبال چطور می‌تواند حب وطن و غرور ملی را افزایش دهد.

علوی ادامه داد: بهتر است که برنامه‌های ورزشی در روزهایی که مسابقات جام جهانی تعطیل است، با محوریت جام‌جهانی باشد و به صورت تحلیلی مسابقات و تیم‌ها مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد؛ ضمن این که بررسی عملکرد تیم ملی ایران از ابعاد مختلف چه حمایتی و چه انتقادی می‌تواند برای آگاهی مردم خوب باشد و پرداختن به این موضوع که پدیده‌ای مثل فوتبال چه تاثیراتی می‌تواند در جامعه داشته باشد، مورد بررسی قرار بگیرد.

او گفت: بهتر است تلویزیون در روزهایی که مسابقات جام‌جهانی تعطیل است، برنامه‌های جذابی را جایگزین کند که مخاطب‌پسند باشند که البته بهتر است از برنامه اجتماعی و هنری سینمایی استفاده شود که در همان ساعت برنامه ۲۰۱۸ پخش شود و جذاب و پرمخاطب باشد. پخش یک فیلم سینمایی حتی با موضوع ورزشی و مستندهای فوتبالی و ورزشی هم می‌تواند جایگزین خوبی باشد.

علوی در پایان تصریح کرد، اگر موضوع برنامه در غیاب جام جهانی یک موضوع معمولی باشد و نتواند جایگزین مناسبی برای برنامه پرمخاطبی مثل ۲۰۱۸ باشد، قطعا مخاطب پای تلویزیون نخواهد نشست. پس اگر جایگزین، برنامه‌ای با موضوع ورزشی با محوریت فوتبال در ابعاد مختلف باشد، بهتر است چون هنوز در تب و تاب جام‌جهانی قرار داریم.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: