ماجرای قرعه‌کشی تکراری " خندوانه" چه بود؟

کدخبر: 2233205

نرسیدن برنامه روز جمعه به پخش باعث شد که همکاران شبکه نسیم تصمیم بگیرند که برنامه باقیمانده از روز چهارشنبه را به سرعت و در کمتر از ۳۰ دقیقه روی آنتن ببرند و همین باعث شد که قرعه‌کشی تکراری داخل برنامه قرار داشته باشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، فصل پنجم «خندوانه» همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و با حضور جناب خان از شبکه نسیم پخش شد. در این فصل مخاطبین بیشتر شاهد اجرای مسابقات و آیتم های مختلفی هستند که با حضور کمدین های جدید و استندآپ ها، روی آنتن می رود. اما انگار هر روز با گرفتن یک گاف و یا نکته ای قصد به هم ریختن شالوده چنین برنامه هایی را دارند. امروز خبری درباره تخلف یا تقلب در قرعه کشی پنج شنبه و جمعه(بیست و یکم و بیست و دوم تیرماه) در فضای مجازی دست به دست شد که محمدصادق لواسانی روابط عمومی برنامه «خندوانه» در گفتگویی با خبرنگار فرهنگی تسنیم، گفت: "روز چهارشنبه بیستم تیرماه طبق معمول قرعه کشی انجام شد اما به دلیل حادثه دلخراش سنندج، «خندوانه» به روی آنتن نرفت".

وی در تشریح جزئیات بیشتر، تأکید کرد: "برنامه روز جمعه خندوانه که به رقابت گروه چهارم مسابقه خنداننده شو اختصاص داشت، طبق روال مرسوم ضبط شد اما به دلیل طولانی شدن ضبط بخش هایی از آن، به پخش نرسید. در این میان برنامه روز چهارشنبه که به دلیل ضایعه سنندج روی آنتن نرفته بود، جایگزین برنامه روز جمعه شد. همچنین در همان برنامه، بارها زیرنویس شد که مسابقه خنداننده شو، استثنائا شنبه شب روی آنتن می رود. بنابراین اتفاق ویژه ای در این میان رخ نداده است اما بابت این اتفاق ناخواسته، مجدداً عذرخواهی می کنیم".

لواسانی درباره علت تکراری بودن قرعه کشی های «خندوانه»، تصریح کرد: "درباره علت تکراری بودن قرعه کشی دو برنامه پنج شنبه و جمعه باید توضیح دهیم که این قرعه کشی در روز چهارشنبه برای برنامه ای که فوتبالیست ها مهمان آن بودند ضبط شد. پس از آن که پخش برنامه چهارشنبه لغو شد، همکاران تصمیم گرفتند که بخش قرعه کشی آن برنامه را در برنامه روز پنج شنبه استفاده کنند تا حقی از مخاطبان و برنده ها ضایع نشود. در این میان، نرسیدن برنامه روز جمعه به پخش، باعث شد که همکاران شبکه نسیم تصمیم بگیرند که برنامه باقیمانده از روز چهارشنبه را به سرعت و در کمتر از 30 دقیقه روی آنتن ببرند و همین باعث شد که قرعه کشی تکراری داخل برنامه قرار داشته باشد".

وی در پایان با بیان اینکه هیچ کدام از همکاران برنامه در قرعه کشی و اهدای جوایز دخل و تصرفی در انجام قرعه کشی و اهدای جوایز ندارند، خاطرنشان کرد: "لازم است توضیح دهیم که تمامی قرعه کشی های خندوانه، با حضور ناظران بخش بازرگانی سازمان صدا و سیما انجام می شود و همکاران برنامه، هیچ دخل و تصرفی را در انجام قرعه کشی و اهدای جوایز ندارند اما درصورتیکه ادعایی مبتنی بر سند دقیق درباره هرکدام از بخش های برنامه وجود داشته باشد، با آغوش باز آن را می پذیریم و پاسخگو خواهیم بود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: