فولادگر:

مشکلات امروز کشور به خاطر خودتحریمی‌ است نه تحریم

کدخبر: 2233378

رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس گفت: بخش قابل توجهی از مشکلات امروز کشور نه بر اثر اعمال تحریم بلکه به خاطر سوء مدیریت‌ها به وجود آمده و ما امروز به نوعی از خودتحریمی رنج می‌بریم.

حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بسته پیشنهاد‌ی رئیس سازمان بودجه برای مقابله با تحریم‌های آمریکا گفت: قوای دیگر نیز از این بسته پیشنهاد‌ی حمایت می‌کنند اما اگر نظرات دیگر قوا نیز برای این بسته اخذ می‌شد و بیشتر مورد بررسی قرار می‌گرفت، طبیعتاً بهتر بود.

وی افزود: بنده به عنوان رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس از جزئیات این برنامه اطلاع ندارم اما اگر این برنامه پیشنهاد‌ی مصوبه دولت باشد در هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس گفت: ما معتقدیم هر سه قوه باید برای تحقق این برنامه‌ها تلاش کنند اگرچه در جنگ اقتصادی فرماندهی بر عهده دولت و بار اجرایی بر دوش آن است و قوای دیگر نیز باید به دولت کمک کنند اما اینکه عنوان می‌شود قوای دیگر قصد دارند در مدیریت‌ها مشارکت کنند، این‌گونه نیست.

فولادگر خاطرنشان کرد: آقای جهانگیری در اصفهان این بحث را عنوان کرد که «مدیریت جنگ اقتصادی با دولت است و قوای دیگر نیز باید به دولت کمک کنند و نباید انتظار مشارکت در مدیریت را داشته باشند.» که باید بگویم چنین حرفی مطرح نشده و قوای دیگر چنین انتظاری ندارند که در مدیریت مشارکت کنند، اما انتظار دارند مورد مشورت قرار گیرند و قوانین نیز توسط دولت اجرا شود.

وی افزود: ما در سال ۹۴ در مجلس مصوب کردیم شورایی مرکب از قوای سه‌گانه در ارتباط با اقتصاد مقاومتی تشکیل شود که معاون اول رئیس‌جمهور، نایب‌رئیس اول مجلس و معاون رئیس قوه قضائیه شورایی را تشکیل دهند که بحث اجرای اقتصاد مقاومتی پیگیری شود که این مسئله اجرایی نشد که اگر این موضوع اجرایی می‌شد شاید دیگر نیازی نبود رهبر معظم انقلاب مستقیماً به موضوع ورود پیدا کنند و جلسه سه قوه را تشکیل دهند و این جلسات ادامه پیدا کند.

رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس در پایان گفت: مشکلات امروز کشور بیش از آنکه نتیجه اعمال تحریم باشد، نتیجه سوء مدیریت‌هاست و بسیاری از این مشکلات که بر اثر عدم مدیریت صحیح به وجود آمده می‌توان به نوعی خودتحریمی دانست و این مسائل را باید خودمان در داخل حل کنیم تا فضای کسب و کار بهبود پیدا کند و موانع از سر راه تولید برداشته شود.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: