برگزاری اجلاس بسیج اساتید حوزه های علمیه با حضور اساتید برجسته

کدخبر: 2233930

رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور گفت: اجلاس بسیج اساتید حوزه های علمیه با شعار حوزه انقلابی، رسالت اساتید انقلابی و بسیجی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سپاه نیوز، حجت الاسلام عبدالعلی گواهی رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور با بیان اینکه اجلاس بسیج اساتید حوزه های علمیه 4 استان از 26 تا28 تیرماه به مدت 3 روز در مشهد مقدس برگزار می شود، گفت: این اجلاس با شعار"حوزه انقلابی، رسالت اساتید انقلابی و بسیجی "است و با حدود 300 نفر برگزار می شود.

وی ادامه داد : اهداف برگزاری این اجلاس حضور انقلابی اساتید بسیجی حوزه های علمیه در دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن، تقویت انسجام فعالیت اساتید در جهت ماندگاری انقلاب اسلامی، آمادگی بیشتر برای بصیرت افزایی روحانیون اثر گذار در هدایت اقشار بسیج ، آگاهی و بصیرت نسبت به توطئه های استکبار و راهکارهای مقابله با آن و نمایش ولایتمداری و تبعیت حوزه های علمیه از فرمایشات مقام معظم رهبری است.

رئیس سازمان بسیج اساتید ، طلاب و روحانیون کشور گفت: سازمان بسیج اساتید و طلاب و روحانیون کشور در مجموعه نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران شکل گرفت و در 4 استان قم، اصفهان، تهران و خراسان فعال است.

وی تصریح کرد: بسیج اساتید را در تهران باحضور حجت الاسلام والمسلمین صدیقی راه اندازی کردیم و ارتباط خوبی با اساتید حوزه های علمیه برقرار شده و تعداد زیادی از اساتید تمایل به همکاری با بسیج طلاب دارند و به فضل پروردگار در این 4 حوزه اتفاقات خوبی افتاده است.

گواهی اظهار داشت: برای بهره بردن از حضور اساتید سالانه یک همایش بازآموزی برنامه ریزی کرده و برای چندمین سال است که این همایش برگزار می شود و از قبل موضوعاتی در قالب کمیسیون های مختلف در اختیار اساتید قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در این اجلاس کمیسیون هایی فعال می شوند و تدابیر و فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) پیرامون کارکردها و انقلابی ماندن حوزه های علمیه در کمیسیون ها مورد تاکید قرار می گیرد و نتایج آنها هم به صورت کتاب در اختیار اساتید و حوزه های علمیه قرار می گیرد.

رئیس سازمان بسیج اساتید ، طلاب و روحانیون کشور گفت: در سال های گذشته این اجلاس بصورت جداگانه برگزار می شد اما امسال 4 استان ، با تاکیدی که نماینده محترم ولی فقیه در سپاه و بصورت اجلاس کشوری مدنظر داشته، برگزار می شود .

وی ادامه داد: خروجی این برنامه ها برکات زیادی پیرامون موضوعات مختلف تا به امروز داشته و مقالاتی را در مسائل مختلف از قبیل کارکرد حوزه های علمیه ، نقش حوزه های علمیه در باقیماندن برفضای انقلاب و انقلابی گری است و موضوعات دیگری همچون خدمتگزاری به مردم و توجه به مردم ، در این جلسات و فراخوان ها مطرح می شود.

گواهی با بیان اینکه بسیج طلاب در 31 استان کشور فعال هستند افزود: اساتید ما در تمام حوزه های علمیه سراسر کشور در فعال و در خدمت مردم هستند.جمعیت زیادی از برادران و خواهران حوزه های علمیه در بسیج طلاب مشغول هستند که مسئولیت های مختلف داشته و در برنامه های مختلف حضورفعالی دارند. اخبار و حوادث بصورت روزانه در اختیار طلاب قرار می گیرد.

رئیس سازمان بسیج اساتید ، طلاب و روحانیون کشور اظهار کرد: نیازهای فکری و بصیریتی طلاب را مورد توجه و دقت داده و حمایت از پایان نامه های طلاب درموضوعات انقلابی ماندن حوزه های علمیه ، خدمت رسانی حوزه های علمیه به مردم یا کارکردهای حوزه های علمیه در مسایل اجتماعی و پایان نامه هایی در این عرصه ها است.

وی با بیان اینکه شناسایی نخبگان حوزه های علمیه در دستور کار است، تصریح کرد: به صورت مرتب در بحث اردوهای راهیان نور، حضور روحانیون در این اردوها با معاونین حضرت آیت الله اعرافی مدیر حوزه علمیه قم با مجموعه نمایندگی فقیه در سپاه جلسات مستمری برگزار می شود. در اتفاقات و حوادث غیر مترقبه کشور از جمله زلزله کرمانشاه در سر پل ذهاب و کرمان روحانیت حضور و نقش آفرینی پیش اومده نقش موثر و پررنگی داشتند.

گواهی در پایان گفت: از دیگر کارکردهای این سازمان آموزش طلاب در تیپ امام صادق(ع) که مورد توجه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است و برنامه خوبی برای آنها در نظر گرفته شده که باید فرمایشات ایشان عملیاتی شود. طلابی که می خواهند به خدمت مقدس سربازی مشرف و این خدمت ارزشمند را در نظام مقدس انجام بدهند جذب تیپ امام صادق(ع) شده و آموزش می بینند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: