پوتین: به دلار بی اعتمادیم

کدخبر: 2234331

بانک " وی تی بی" روسیه اعلام کرد به دنبال راه‌هایی برای کاهش سهم دلار از تراکنش های مالی داخلی خود است.

به گزارش ایسنا به نقل از آر تی، آندری کاستین- رئیس وی تی بی بانک- در دیدار با ولادمیر پوتین- رئیس جمهور روسیه- گفت: یک نکته شگفت انگیز وجود دارد که می‌خواهم به آن اشاره کنم. از ابتدای امسال تاکنون مردم کمتر به دنبال سپرده‌گذاری دلاری یا دریافت وام‌های دلاری در مقایسه با روبل روسیه بوده‌اند و معتقدیم این گامی مهم برای رهایی از دلار در بخش مالی این کشور است.

به گفته آقای کاستین کارشناسان وی یتی بی بانک در حال آماده کردن راهکارهای عملی خود برای ارتقای نقش روبل در مناسبات جهانی هستند. وی افزود: معتقدم نیاز داریم که ابزار مالی خودمان را ایجاد کنیم. با این کار از بخش مالی روسیه در برابر شوک‌های خارجی محافظت خواهد شد و دریچه‌ای جدید برای توسعه کشور باز خواهد شد.

این ابزارهای مالی که مورد اشاره رئیس بانک وی تی بی روسیه قرار گرفت شامل اوراق قرضه شناور اروپایی و سهام و اوراق مشتقه‌ای است که در حال حاضر تنها توسط کشورهای غربی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از زمان اعمال تحریم‌های گسترده آمریکا و متحدان غربی این کشور علیه روسیه در سال ۲۰۱۴، روسیه به دنبال راهکارهای کاهش وابستگی خود به دلار بوده است.

پوتین گفته است روسیه دیگر به سیستم مالی مبتنی بر دلار اعتمادی ندارد چرا که این کشور با اعمال تحریم‌های غیرقانونی، مقررات سازمان تجارت جهانی را نقض کرده است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: