کاربران هاتگرام و تلگرام طلایی چند نفرند؟

کدخبر: 2234333

انگونه که از صحبت‌های عبدالصمد خرم آبادی و سردار جلالی می‌توان استنباط کرد حدود ۳۰ میلیون نفر این روزها با استفاده از فیلترشکن یا تلگرام‌های جایگزین از این خدمات تلگرام استفاده می‌کنند.

نسیم آنلاین : دور زدن فیلترینگ تلگرام با هاتگرام و تلگرام طلایی در روزهای اخیر بازهم داغ شده است. انگونه که عبدالصمد خرم آبادی معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی در کانال شخصی خود در پیام رسان سروش نوشت: «بر اساس آماری که ‏مرکز ملی فضای مجازی در تاریخ نوزدهم تیر ماه ۱۳۹۷ اعلام کرده است. تعداد ۳۰ میلیون و یکصد هزار نفر از طریق فیلترشکن‌های هاتگرام و تلگرام طلایی ‏فیلتر تلگرام را دور می‌زنند.»

امروز نیز سردار جلالی در مصاحبه‌ای با اشاره به رشد پیام‌رسان‌های داخلی در سه ماهه گذشته گفت: بله ما در سال گذشته صددرصد شبکه اجتماعی‌مان در اختیار تلگرام بود و الآن پنجاه درصد شده است که البته پنجاه درصد هم خیلی زیاد است که باید حداکثر سهم تلگرام در کشورمان به سی درصد برسد؛ پس همچنان لازم است شبکه های داخلی تقویت شوند.

در همین رابطه بخوانید:

هاتگرام و طلگرام چگونه کار می‌کنند؟

سردار جلالی در ادامه گفت: فیلترینگ تلگرام هم حکم قضایی و هم مصوبه‌ای از طرف شورای عالی فضای مجازی دارد و استفاده از فیلترشکن یا سامانه‌هایی با عنوان هاتگرام و طلاگرام دارای مصوبه نیستند. در حقیقت موضوع این است که ورودی یا آی‌پی‌های تلگرام مسدود و فیلتر شده و هاتگرام و طلاگرام از طریق ورودی‌های اختصاصی به همان دیتاسنتر و داده های اصلی تلگرام دسترسی پیدا کرده‌اند و از این طریق می‌توانند ورودی‌ها را کنترل و مدیریت کنند اما بیگ دیتای تولید شده در کل شبکه تلگرام را نمی‌توانند کنترل کنند. در واقع در این مورد تسلط بر روی ورودی‌ها بر میزان تسلط بر بیگ‌دیتاها ارجحیت داده شده است؛ لذا ما فکر می‌کنیم بیگ‌دیتای ناشی از حضور تلگرام در کشور ما خطرناک‌تر از این موضوع است. در حوادث اخیر نیز شاهد این بودیم که بعضی از آشوبگران از این دست بیگ‌دیتاها استفاده کرده‌اند، یعنی با شناخت نقاط ضعف و مشکلات موجود و تمرکز و پرداختن به آن، عملیات روانی را در بستر شبکه‌های اجتماعی شکل دادند و آن را دنبال کردند.

کاربران هاتگرام و تلگرام طلایی چند نفرند؟

آنگونه که از اظهارات معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی بر می آید، می‌توان استنباط کرد حدود ۳۰ میلیون نفر این روزها با استفاده از تلگرام‌های جایگزین از خدمات تلگرام استفاده می‌کنند. اما بر اساس آمار نصب کافه بازار تعداد کاربران این دو برنامه حدود ۱۶ میلیون نصب است. تعداد اعضای کانال های اختصاصی این دو پیام‌رسان غیررسمی تلگرام، نیز شاخص مناسب دیگری از تعداد نصب این اپلیکیشن است چرا که کاربران به صورت اجباری به این کانال‌ها افزوده می‌شوند. از این رو می‌توان گفت حدود ۱۶ میلیون نفر با استفاده از هاتگرام و تلگرام طلایی به تلگرام متصل می‌باشند.

ارسال نظر: