ترامپ پس از دیدار با پوتین: شروع خیلی خوبی بود

کدخبر: 2234539

رئیس جمهور آمریکا دیدار دوشنبه خود با همتای روسی اش را که بیش از دو ساعت به طول انجامید، "یک شروع خیلی خوب" برای همه توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، ترامپ پس از پایان دیدار با پوتین در پایتخت فنلاند اعلام کرده که این ملاقات "شروع بسیار خوبی برای همه" بوده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، دیدار خصوصی ترامپ و پوتین در هلسینکی بیش از دو ساعت به طول انجامیده و فقط شامل این دو رهبر و مترجمین آن ها بوده است.

کاخ سفید پیش از این تنها 90 دقیقه برای این دیدار در نظر گرفته بود.

پس از گفتگوهای خصوصی، ترامپ و پوتین به همراه مشاوران ارشد خود در یک ناهار رسمی شرکت کردند. این جلسه با حضور وزیر خارجه آمریکا مایک پامپئو، سفیر آمریکا در مسکو و دیگر دستیاران ارشد ترامپ برگزار شده است.

پیش از شروع دیدارهای دوشنبه در فنلاند، ترامپ گفته بود: «من واقعا فکر می کنم جهان از ما می خواهد کنار هم باشیم. ما دو قدرت هسته ای بزرگ هستیم. ما 90 درصد تسلیحات هسته ای جهان را در اختیار داریم‎.»

او همچنین گفت که موضوعات زیادی برای گفتگو وجود دارد، از تجارت گرفته تا بحث های نظامی، موشک ها، تسلیحات هسته ای و چین.

رئیس جمهوری روسیه نیز در این دیدار به دونالد ترامپ پیشنهاد کرد تا به بررسی جزییات «نقاط درد» در روابط دوجانبه پرداخته شود. پوتین گفت: «ما با یکدیگر تماس های دائم داریم و تلفنی مذاکراتی داشته و چندین بار هم در رویدادهای بین المللی ملاقات کرده ایم. ولی اکنون زمان آن رسیده تا نشسته و در مورد جزییات مسائل در روابط دوجانبه و "نقاط درد" مختلف در جهان صحبت کنیم. موضوعات بسیار زیادی وجود دارند که باید مورد توجه قرار بگیرند.»‎

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: