درماندگی متجاوزان سعودی در جنگ فرسایشی یمن

کدخبر: 2234545

فرسایشی شدن جنگ در یمن موجب درماندگی ارتش و نیرو‌های گارد ملی و مرزی سعودی شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی مرآة الجزیره، فرسایشی شدن جنگ در یمن و درماندگی ارتش و نیرو های گارد ملی و مرزی سعودی موجب شده است آن ها به سربازگیری از میان افراد کم و سال در مناطق قبایل جنوبی این کشور روی آورند.

حملات سهمگین علیه نیرو های ارتش سعودی در مرز های یمن همچنان ادامه دارد. حملاتی که عدم وفاداری سربازان به فرماندهانشان را نمایان می کند و پس از سه سال تجاوزگری هیچ دستاوردی نداشته است و شاهد صحنه های فرار و کشته شدن اعضای گارد ملی هستیم.

جدی نگرفتن مسئله جان نیرو های گارد مرزی توسط مقامات سعودی طی ایام تجاوزگری به یمن نتیجه ای نداشته است و این سربازان از وضعیت بدی که دارند و دوری درازمدت از خانواده هایشان و عدم دریافت دستمزد خشمگین و معترض هستند و تعدادی از آن ها فرار و برخی نیز خودکشی کرده اند. این مسئله نتیجه سیاست های سلمان و ناتوانی از مقاومت در برابر حملات مداوم نیرو های یمنی است.

این پایگاه اینترنتی در ادامه به نقل از منبعی افزود: ارتش سعودی و گارد ملی این کشور از چند ماه پیش درحال سربازگیری از میان قبایل جنوبی هستند. این افراد که غالباً کم سن و سال و فاقد تجربه و توان جسمی هستند به جبهه ها اعزام می شوند. این مسئله بیانگر کمبود نیرو در ارتش و گارد ملی سعودی است.

این منبع که خواست نامش فاش نشود افزود: ترس مزدوران و افراد منسوب به گارد مرزی موجب ضعف و اختلال در جبهه جنوبی سعودی شده است و بسیاری از مزدوران به سبب تاخیر در پرداخت دستمزدهایشان از جبهه ها فرار یا خودزنی می کنند یا دست و پایشان را مجروح می کنند تا از جبهه فرار کنند.

این منبع افزود: اوضاع معیشتی و فقر این نیرو ها موجب عدم ریسک پذیری آن ها در زمان درگیری ها شده است. این سربازان و خانواده هایشان اکنون برخلاف زمان آغاز تجاوزات به یمن معتقدند که این جنگ بی نتیجه است. حکم اخیر شاه سعودی برای عفو متهمانی که به علت مسائل رفتاری محکوم شده اند نیز ناشی از گزارش های اطلاعات نظامی مبنی بر افزایش تمرد و نبود روحیه جنگی و مشکلاتی نظیر فقر و گرانی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: