در واکنش به اختلافات اخیر صورت گرفت؛

استعفای اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی

کدخبر: 2234591

پس از بالا گرفتن اختلافات در حزب اعتماد ملی چند عضو شورای مرکزی این حزب نیز از مسئولیت‌های خود استعفا کردند.

به گزارش حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ پس از بالا گرفتن اختلافات در حزب اعتماد ملی برخی دیگر از اعضای فعال این حزب نیز در اعتراض به اتفاقات پیش آمده امروز دوشنبه 25 تیرماه از سمت خود استعفا کرد ند .

محسن رفیعی فر عضو شورای مرکزی استان تهران، مرتضی نوروزپور مسئول دفتر سیاسی شاخه جوان کشور حزب، مسعود مؤذن عضو شورای مرکزی استان، سمانه محمودآبادی و محسن اربابیان از مسئولیت های خود در حزب اعتماد ملی کناره گیری کردند.

برخی از اعضای حزب طی بیانیه ای تأکید داشته اند: حزب اعتماد ملی اکنون خود به مرکز نشر غیر دموکراتیک ترین و مرتجع ترین افکار تبدیل گشته است. در رویه فعلی این حزب با آرمان ها و مرام مؤسسین آن بسیار فاصله گرفته تا جایی که تمیز آن از دیگر اعضا غیر ممکن است.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: چگونه یک حزب می تواند درگیر زدوبندهای پشت پرده گردد و به بنگاه معاملاتی پست و مقام مبدل شود و بعد مدعی شفافیت در ساختار حکومت گردد؟

در این بیانیه تصریح شده است: باید گفت رویه فعلی در هر ساختاری که تعریف گردد در ساختار اصلاح طلبی نمی گنجد. در نهایت آنچه باید گفت این است که بخشی از بدنه حزب اعتمادملی امروز تصمیم خود را گرفته است تصمیم آن است که باید قدرت را به صفر قدرت انتخاب کرد و دیگر قدرت وسیله ای در راه رسیدن به اصلاحات نیست دیگر باید تسلیم صحنه گردانان شد و به جای زدن زیر میز بازی مهره آن بازی شد، اما ما امضاکنندگان این متن در محضر ملت شریف ایران اعلام می کنیم که نمی خواهیم در چنین بازی مهره باشیم که نتیجه اش باخت ملت است.

گفتنی است الیاس حضرتی که هم اینک نمایندگی مردم تهران را در مجلس برعهده دارد 15 تیرماه سال جاری در جمع خبرنگاران خود را قائم مقام جدید این حزب معرفی کرد.

رسول منتجب نیا که هنوز خود را قائم مقام این حزب می داند طی نامه ای علی رغم کودتا خواندن این اقدام تأکید کرد که هیچ تغییری در حزب ایجاد نشده و احدی حق کم ترین تغییرات در جلسات را ندارد.

منتقدین حسین کروبی پسر دبیرکل حزب اعتماد ملی را عامل این اختلافات در حزب می دانند.

الیاس حضرتی پس از این نامه رسول منتجب نیا تأکید کرد که بعید است منتجب نیا در جریان نامه بوده باشد و آنچه در حزب اتفاق افتاده را همچنان قانونی خواند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: