تشکیل شورای نظارت در اجرای قانون حمایت از معلولان در مجلس

کدخبر: 2234798

رئیس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان در مجلس از تشکیل شورای نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در مجلس خبر داد و گفت: این شورا در روند اجرای این قانون نظارت و با دستگاه‌های متخلف برخورد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، زهرا ساعی در جشن ملی و مراسم تجلیل از دست اندرکاران تدوین و تصویب قانون حمایت از افراد دارای معلولیت که صبح امروز در سالن اجلاس برگزار شد، اظهار کرد: فراکسیون حمایت از حقوق معلولان سال گذشته در مجلس و با حضور سازمان های غیردولتی فعال در حوزه معلولان لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت را تصویب کرد.

وی افزود: البته در دوره های قبل در مجلس چنین فراکسیونی فعال بود و در حوزه معلولان اقدامات مهمی انجام داده بود.

رئیس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان در مجلس تصریح کرد: با توجه به اهمیت لایحه حمایت از افراد دارای معلولیت کمیسیون مشترکی نیز شامل برخی از نمایندگان کمیسیون بهداشت و اجتماعی شکل گرفت و این کمیسیون نیز جلسات متعددی را برای بررسی مفاد لایحه برگزار کرد.

ساعی افزود: قانون اشاره شده دارای 34 ماده است که از مواد آن می توان به مواردی چون اشتغال، مسکن، درمان و ازدواج معلولان و ... اشاره کرد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس تمامی وزارتخانه ها و سازمان های دولتی تکلیف دارند طبق قانون حمایت از حقوق معلولان عمل کنند و در صورتی که در اجرای وظایف خود در حذف این قانون سرباز بزنند و تخلف بوده و شورای ناظر در مجلس شورای اسلامی طبق قانون با آنها برخورد خواهد کرد.

رئیس فراکسیون حمایت از حقوق معلولان در مجلس افزود: متاسفانه هم اکنون فضای شهری برای تردد معلولان مناسب نیست و بسیاری از بوستان ها و معابر شهری مناسب سازی شده نیستند.

وی اظهار امیدواری کرد با اجرای این قانون بخش قابل توجهی از مشکلات معلولان در حوزه هایی همچون اشتغال، مسکن، مناسب سازی معابر، درمان و ... برطرف شود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: