توضیح شرکت مجری بلیت فروشی:

شرکت توسعه قفل گیت‌ها را شکسته است/ تجهیزات‌مان مفقود شد!

کدخبر: 2235011

شرکت مجری بلیت فروشی لیگ برتر در واکنش به اقدامات انجام شده نسبت به تخریب و جابه‎جایی تجهیزات این شرکت در ورزشگاه آزادی، اقدام به شکایت از شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از اعمال تغییرات مدیریتی در مجموعه ورزشی آزادی که با معرفی فرهاد نیکوخصال به جای ناصر محمودی فرد همراه بود، حسن کریمی مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی اختلاف نظر با مدیریت برکنار شده ورزشگاه آزادی (ناصر محمودی فرد) در مورد شرکت برهان مبین را دلیل این تصمیم خود عنوان کرد.

وی علاوه بر این تاکید کرد بر اینکه شرکت برهان مبین - شرکت طرف قرارداد سازمان لیگ فوتبال در زمینه بلیت فروشی دو تیم پرسپولیس و استقلال - را به رسمیت نمی شناسد و به همین دلیل به مسئولان این شرکت اجازه فعالیت در ورزشگاه آزادی که زیر نظر شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی است را نمی دهد.

در همین راستا شرکت برهان مبین طی جوابیه ای که در اختیار گروه ورزش خبرگزاری مهر قرار داده و در واکنش به اظهارات کریمی، اعلام کرده که سال ۹۳ تفاهمنامه‌ای با امضاء ریاست سازمان لیگ فوتبال و ریاست فدراسیون فوتبال و مدیریت وقت ورزشگاه آزادی و مدیران عامل باشگاه‌ها جهت نصب تجهیزات بلیت الکترونیکی در ورزشگاه تنظیم شده بود و تفاهمنامه‌ای نیز با آقای گودرزی وزیر وقت وزارت ورزش و جوانان در همین رابطه منعقد شده است. با این حال قفل درب های ورودی گیت های متعلق به این شرکت شکسته شده و تمام تجهیزات بلیت فروشی نیز تخریب و به جای نامعلومی منتقل شده است.

این شرکت همچنین تاکید کرده که مستندات مربوط به عمل غیرحرفه‌ای حسن کریمی در اختیار مراجع ذیصلاح قانونی قرار گرفته است و این شرکت از طریق مراجع قضایی موضوع فوق را پیگیری خواهد کرد.

جوابیه ای که از طرف این شرکت در اختیار خبرگزاری مهر قرار گرفته، به این شرح است:

با توجه به اظهارات آقای حسن کریمی مدیرعامل شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی مورخ ۹۷/۰۴/۲۴ در خبرگزاری‌ مهر، به استحضار می‌رساند روز پنجشنبه مورخ ۹۷/۰۴/۲۱ عوامل این شرکت مطلع شدند که قفل درب ورودی گیت‌های متعلق به این شرکت شکسته شده و کلیه تجهیزات بلیت‌فروشی که از سال ۹۳ در ورزشگاه آزادی نصب بوده، به دستور مستقیم آقای حسن کریمی از ورزشگاه آزادی تخریب و جمع‌آوری و از آنجا نیز به محلی نامعلوم منتقل شده است. وی علت این اقدام را «نداشتن هیچ‌گونه قراردادی با شرکت تجهیز و توسعه اماکن ورزشی» در رسانه‌ها عنوان کرده، بنابراین مدیران این شرکت پس از پیگیری‌های متعدد از مسئولین فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ مطلع شدند که آنها نیز از اقدام نامبرده بی‌اطلاع بوده‌اند. با مراجعه به محل ورزشگاه آزادی، عوامل حراست ورزشگاه به دستور آقای کریمی مانع ورود مدیران این شرکت و نیز پلیس ۱۱۰ به ورزشگاه شدند و این عمل در حالی بود که در سال ۹۳ تفاهمنامه‌ای با امضاء ریاست سازمان لیگ فوتبال و ریاست فدراسیون فوتبال و مدیریت وقت ورزشگاه آزادی و مدیران عامل باشگاه‌ها جهت نصب تجهیزات بلیت الکترونیکی در ورزشگاه تنظیم شده بود و تفاهمنامه‌ای نیز با آقای گودرزی وزیر وقت وزارت ورزش و جوانان در همین رابطه منعقد شده است. در حال حاضر نیز اسناد فوق به مراجع ذیصلاح ارائه شده است و جای بسی تعجب است که پس از گذشت سه سال از قرارداد این شرکت در خصوص بلیت‌فروشی، آقای کریمی از مفاد این قرارداد و تفاهمنامه‌ها در رسانه ها ابراز بی‌اطلاعی می‌کند و این شرکت را به گفته خود به رسمیت نمی‌شناسند.

وی که خود یک مدیر دولتی است، از بیان اعمال غیرحرفه‌ای خود در رسانه‌ها هیچ‌گونه ابایی ندارد و در یکی از اظهارات خود گفته: «محمودی‌فرد برای خروج این تجهیزات خواستار شروطی از من بود و حتی اشاره داشت که باید دستور قضایی در میان باشد و به من اعلام کرد که باید نامه مکتوب به وی بدهم تا مانعی برای خروج تجهیزات شرکت برهان مبین از آزادی وجود نداشته باشد، اما من به وی گفتم که این دستور مافوق تو است و باید تابع دستور من باشد و هیچ مشکلی برای گرفتن دستور قضایی نیست و حتی نیاز به نامه مکتوب برای خروج این تجهیزات از ورزشگاه آزادی نیست، اما او در این باره به من اعلام کرد که من نمی‌توانم این کار را انجام دهم» از اظهارات آقای کریمی مشخص است که تا پس از شکستن قفل‌ها و تخریب اموال هیچ‌گونه حکمی از شرکت توسعه نداشته و به همین دلیل منجر به عزل آقای محمودی‌فرد شده است.

محمودی‌فرد نیز در گفتگو یی گفته است: «روز گذشته آقای کریمی تماس گرفت و درخواست کرد تا مجموعه اموال و تجهیزات شرکت برهان مبین از مجموعه آزادی برچیده و پاکسازی شود. کریمی تأکید کرد که در این باره حکم قضایی دارد. از آنجایی که ایشان مدیر شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی است و دستور ایشان لازم‌الاجرا بود، من تمکین کردم که برای امضای صورتجلسه خروج اموال، باید حکم داشته باشم و از ایشان درخواست کردم تا حکم کتبی به من ابلاغ شود که بتوانم مسئولیت این کار را پذیرفته و به نهادهای نظارتی پاسخگو باشم اما ایشان حکمی به من ابلاغ نکرد و من نیز اجرای این دستور را منوط به حکم کردم و در نهایت برکنار شدم».

در واقع این صورتجلسه خروج اموال که آقای محمودی‌فرد از آن یاد کرده‌اند، به امضا چه کسانی خواهد رسید!؟ آیا وی خود ضابط قضایی است و چه پشتوانه‌ای دارد که به راحتی در خصوص عمل غیرحرفه‌ای خود در رسانه‌های مختلف با جسارت مصاحبه می‌کند!؟ حال باید دید که آقای کریمی پس از صدور دستور بازگشایی قفل درب گیت‌ها و تخریب و جمع‌آوری اموال این شرکت و دستور خروج آن از ورزشگاه آزادی و تحمیل خسارت چندین میلیاردی به این شرکت توسط مقام عالی وزارت ورزش و جوانان در جایگاه فعلی خود خواهد ماند!؟ و از همه مهمتر این است که باید دید ی در آینده علیرغم اطلاع از قرارداد بر حق این شرکت بلیت‌فروشی را به شرکتی خاص واگذار خواهد کرد!؟

جای سؤال دارد که چرا با آقای محمودی‌فرد ریاست اسبق استادیوم آزادی که جزو مدیران دلسوز بوده و کار خود را به درستی و قانونی انجام داده‌اند و پایبندی خود به قانون را نشان داده است، این چنین برخورد شود!؟ و به راستی چرا مسئولین وزارت ورزش و جوانان و نهادهای نظارتی در رابطه با این مسائل سکوت اختیار کرده‌اند!؟

دغدغه‌ها و نگرانی‌های مقام معظم رهبری نیز در خصوص عملکرد برخی از مسئولین در نظام مقدس جمهوری اسلامی نیاز به یادآوری دارد. ایشان در دیداری که با کارگزاران نظام داشتند، بی‌انگیزگی، غفلت، سخت شدن دل، بی‌خیالی و غرور را از جمله گناهانی دانستند که اگر خدایی نکرده مسئولان به آن مبتلا شوند، ضرر آن به همه جامعه و کشور نیز خواهد رسید.

در پایان به اطلاع مردم شریف و ورزش دوست می‌رساند که کلیه مستندات مربوط به عمل غیرحرفه‌ای آقای حسن کریمی در اختیار مراجع ذیصلاح قانونی قرار گرفته است و این شرکت از طریق مراجع قضایی موضوع فوق را پیگیری خواهد کرد و نامبرده باید پاسخگوی کلیه کارها و اظهارات خود در مراجع ذیصلاح باشد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: