استراتژی اسنپ تریپ برای مقرون‌ به‌صرفه‌کردن سفر به مشهد مقدس

کدخبر: 2235030

گردهمایی صمیمانه اسنپ تریپ با فعالان صنعت گردشگری مشهد با محوریت همفکری برای مقرون به صرفه کردن سفر به شهر مقدس مشهد برای تمام ایرانیان برگزار شد.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، این گردهمایی عصر روز دوشنبه ۲۵ تیرماه ۱۳۹۷ با حضور مسئولان شهر، نمایندگان مجلس و فعالان گردشگری چون سید امیرحسین قاضی‌زاده عضو هیات رئیسه مجلس و نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، پروانه مافی عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراهای مجلس، حیدر خوش‌نیت، سرپرست معاونت استانداری خراسان رضوی و فرماندار مشهد، ابوالفضل مکرمی‌فر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی، مهدی فروزان مدیر امور رفاهی زائران استان خراسان رضوی، مسعود منتجبی‌فر، معاونت سابق گردشگری استان خراسان رضوی و مشاور عالی جامعه هتل‌داران کل کشور، فرید جواهرزاده، مشاور و رئیس حوزه مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان و البته مدیران ارشد استارتاپ‌های اسنپ و اسنپ‌تریپ برگزار شد.

در این گردهمایی دستاوردها و خدمات این مجموعه‌ها در راستای توسعه رزرو آنلاین هتل و کمک به گردشگری کشور با محوریت افزایش سفرهای داخلی تشریح و بررسی شدند.

در ابتدای این نشست، ژوبین علاقبند نایب رئیس هیات مدیره اسنپ درباره گروه اینترنتی ایران و شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ توضیحاتی را ارائه کرد: گروه اینترنتی ایران دارای ۶ شرکت جداگانه و مشخص است. اسنپ که با ۷۰۰ هزار راننده دارد و ۸۵ درصد از سیستم حمل و نقل اینترنتی را بر دوش می‌کشد. اسنپ باکس، اسنپ تریب، اسنپ فود، بامیلو و هیت. حدود ۱۵ میلیون نفر از سامانه اسنپ استفاده می‌کنند و هشت هزار فروشگاه نیز با بامیلو در حال همکاری هستند.

در ادامه این نشست امیرعلی مهاجر مدیر ارشد عملیاتی اسنپ تریپ با بیان اینکه گردشگری آنلاین ایران بازاری با ظرفیت های بالاست، گفت: همواره برای مردم مهمترین عامل تاثیرگذار در انتخاب خدمات سفر، قیمت بوده و مطالعات ما نشان داده بیش از ۷۰ درصد از کاربران قیمت بالا را مانع اصلی اقامت در هتل ها می دانند. اگرچه ممکن است عوامل مختلفی در این موضوع تاثیرگذار باشد اما زمانی که مردم به لحاظ اقتصادی تحت فشارند، ترجیح می دهند مسافرت نکنند یا به دلیل عدم توان پرداخت هزینه های هتل، به گزینه های اقامتی دیگر مراجعه کنند.

وی ادامه داد: هزینه سفر در ایران نسبت به کشورهای دیگر بسیار بالاست و مردم به دلیل اینکه سفر داخلی و اقامت در هتل برایشان گران تمام می شود، ترجیح می دهند اقامت در هتل را در سفر خود فاکتور بگیرند. زیرا هزینه یک شب اقامت در هتل ۵ ستاره شهرهای کشور به نسبت درآمد سالانه ۱.۲ درصد و تقریبا دو برابر میانگین جهانی است. در حالی که این رقم در ترکیه ۰.۷ درصد و در چین ۰.۴ درصد است. حال اگر بتوانیم سهم سفرهای داخلی را از درآمد سالانه هر خانواده را به استانداردهای جهانی نزدیک کنیم به راحتی صنعت گردشگری کشور با رشد ۱۰۰ درصدی مواجه خواهد شد.

مدیر ارشد اجرایی اسنپ‌تریپ با تشریح استراتژی‌های این استارتاپ برای جذابیت خدمات به مسافران اظهار کرد: ما به جای پرکردن بیلبوردهای تهران ترجیح دادیم شرایطی را برای سفر آسان و مقرون‌به‌صرفه برای ایرانیان فراهم کنیم و از سویی کمک کنیم تا هتل‌ها در فصل رکود تعداد مشتریانشان افزایش پیدا کند. با این برنامه‌ها توانستیم فروش‌مان را در فصل رکود ۲۲۰ درصد افزایش بدهیم و در حال حاضر به پرفروش‌ترین پلتفرم آنلاین رزرو هتل در ایران تبدیل شویم.

در ادامه این نشست، امیرحسین قاضی‌زاده نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی درباره موفقیت گروه اسنپ در ایران گفت: همیشه کسب و کارهای جدید با مقاومت‌هایی روبه‌رو می‌شوند ولی تجربه اسنپ نشان داده که شیوه‌های نوین همواره می‌توانند به تحول اقتصادی و رشد منجر شود. من معتقدم این اتفاقات به اقتصاد ملی کشور کمک خواهد کرد. ما در مجلس از گروه اسنپ حمایت خواهیم کرد زیرا استارتاپ‌ها نقش ویژه‌ای در رشد درون‌زای اقتصاد ایران ایفا می‌کنند.

پروانه مافی عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراهای مجلس نیز به‌عنوان یکی از سخنرانان این گردهمایی با اشاره به اهمیت گردش مالی در حوزه گردشگری گفت: از گروه اسنپ به‌دلیل طراحی بسته‌های ارزان سفر برای خانواده‌های ایرانی تشکر می‌کنم. زیرا گردشگری مهمترین حوزه برای تولید ثروت درجهان شناخته شده و شاید جالب باشد که بدانید حدود ۱۰ درصد از گردش مالی جهان در حوزه گردشگری صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: صنعت گردشگری ایران در حال رشد است و به تدریج صنعت گردشگری، رقیب سرسخت تولید و دیگر صنایع کشور خواهد شد. به همین دلیل مسوولان باید تقویت گردشگری داخلی را در اولویت قرار دهند. طبیعت بکر، تنوع اقلیمی، شرایط تاریخی و فرهنگی کشور مزیت های نسبی ما در صنعت گردشگری هستند و می توانند به ما در جذب سرمایه کمک شایانی کند.

مافی با بیان اینکه در مشهد فقط از ۵۰ درصد ظرفیت هتل‌ها استفاده می‌شود، گفت: این روزها اقتصاد ملت‌ها به حوزه دیجیتال گره خورده و تمام کشورهای قدرتمند می‌دانند برای رشد اقتصادی به استارت‌آپ‌ها وابسته هستند. در آینده مرزهای سیاسی و جغرافیایی تغییر معنا خواهند داد و نشانه‌های آن هم کاملا مشخص است.

وی اضافه کرد: ما باید برای آینده اقتصاد خود به تجهیز بخش دیجیتال به ویژه نقض استارت‌آپ‌ها توجه کنیم و یادمان باشد گره خوردن صنعت گردشگری و تجارت‌الکترونیک راهگشای موثری برای گسترش سفر در کشور خواهد بود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراهای مجلس خاطرنشان کرد: فعالیت اسنپ تریپ به‌عنوان یکی از موثرترین پلتفرم‌های آنلاین سفر می‌تواند بخشی از مشکلات بخش هتلداری و البته علاقمندان به سفر در ایران را حل کند.

به اعتقاد مافی با استفاده از پتانسیلی که استارت‌آپ‌ها در اقتصاد ایران به ویژه در حوزه گردشگری ایجاد می‌کنند بیش از ۱۸ میلیون فرصت شغلی در ایران شکل خواهد گرفت.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: