خجسته: باید با سران مفاسد اقتصادی برخورد قاطعی صورت گیرد

کدخبر: 2235056

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: باید با سران مفاسد اقتصادی برخورد قاطعی صورت گیرد.

به گزارش نسیم آنلاین، امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه در سال های گذشته بارها در اظهارات مختلف نسبت به وقوع تخلف درباره واردات و ثبت سفارشات خودروهای لوکس هشدار داده بودم،گفت: بنده اخیراً از واردات 6 هزار خودرو به کشور به صورت غیرقانونی پرده برداشته بودم که از سوی برخی مسئولان واکنش هایی را در پی داشت.

بیشتر بخوانید:

اسامی افراد دخیل در واردات غیرقانونی بیش از 6 هزارخودرو به قوه قضائیه اعلام شد

وی ادامه داد: فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس بارها با مسئولین مربوطه، سران سه قوا، وزارت خانه های، اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت و همچنین اقتصاد و سازمان گمرک درباره رسیدگی به بحث قاچاق مکاتباتی را انجام داد تا توجهات نسبت به این موضوع با توجه به مدارک و مستندات موجود بیشتر جلب شود.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس تصریح کرد: داستان تخلفات در ثبت سفارش و قاچاق خودرو و کالا از آنجا کلید خورد که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تصویب دستور العمل ساماندهی واردات خودرو از اواخر تیر 96 در روزهای آخر تصدی آقای نعمت زاده وزیر صنعت تا 9 دی 96 ثبت سفارش واردات خودرو را متوقف کرد در این توقف قریب 6 ماهه واردات خودروهای لوکس خارجی ممنوع شد.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه واردکنندگان خودرو نیز بر این موضوع صحه گذاشته اند، افزود: در زمان توقف ثبت سفارشات خودرو ها، برخی خودرو ها را باتخلف وارد کشور شد، البته داستان تا جایی پیش رفت تا فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس در این موضوع ورود کرد.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس اظهار داشت: اما این پایان ماجرای فساد در روند واردات خودرو نبود و اظهارات رئیس سازمان بازرسی درباره هک شدن سایت ثبت سفارش، ابهاماتی را ایجاد کرد اما وزارت صنعت معدن درباره هک شدن سایت وزارت صمت در اطلاعیه ای به طور کلی این موضوع را رد کرد، البته این گونه اظهارات نشان داد بیشتر مسئولان وزارت صنعت به دنبال فرار از زیر بار مسئولیت پذیری بودند تا ابهام زدایی.

نماینده همدان در همین زمینه با بیان اینکه منتظر اعدام سران مفاسد اقتصادی در میدان آزادی هستیم، افزود: باید برخورد قاطعانه مسئولان در برابر قاچاق و مفسدین صورت گیرد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: