مدیرکل ارتباطات و اطلاعات استان تهران:

تنها راه مقابله با فساد، طرح توسعه دولت الکترونیک است/ مزیت‌های شبکه ملی اطلاعات

کدخبر: 2235128

رضایی گفت: برای شفاف‌سازی بازار ارز و مبارزه با فساد و رانت، طرح توسعه دولت الکترونیک است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرتضی رضایی مدیرکل ارتباطات و اطلاعات استان تهران در نشست شورای اداری استان تهران اظهار کرد: تنها راه مقابله با فساد طرح توسعه دولت الکترونیک است.

وی افزود: برای شفاف سازی بازار ارز و مبارزه با فساد و رانت، باید طرح توسعه دولت الکترونیک گسترش یابد، چراکه فناوری اطلاعات و ارتباطات لازمه زندگی است.

رضایی گفت: مقام معظم رهبری اهمیت فضای مجازی را همچون اهمیت انقلاب می دانند که در همین زمینه اقدامات ارزشمندی همچون ایجاد شبکه ملی اطلاعات است انجام شده که خاصیت شبکه ملی اطلاعات این است که اگر به هر دلیل ارتباط ما با دنیا قطع شود شبکه درون کشوری دستخوش تغییر نخواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و اطلاعات استان تهران با بیان اینکه یکی از مزیت های شبکه ملی اطلاعات این است که بخش عمده ترافیک داخلی با استفاده از داده مراکز داخلی تامین می شود، افزود: شورای عالی فضای مجازی مصوباتی داشته که در حکم قانون است و برای همه لازم الاجراست؛ برای همه دستگاه ها مشخص کردند که لایه اول و دوم زیرساخت ها و لایه سوم این است که دستگاه های دولتی و دانشگاهها باید از این بستر استفاده و تولید مطلب کنند.

رضایی با اشاره به اینکه استان تهران در شاخص های توسعه یافتگی فناوری اطلاعات رتبه نخست را دارد، گفت: در برخی نقاط شهرهای تهران نقطه کور داریم و این امر به دلیل عدم همراهی شهرداری هاست که اجازه نصب دکل های اپراتورها را نمی دهند.

وی در ادامه با اشاره به تعداد مشترکان تلفن همراه و ثابت بیان کرد: ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان تهران بالای ۵۰ درصد و ضریب نفوذ تلفن همراه بالای ۸۰ درصد است؛ همچنین تاکنون ۶۵۸ سایت نسل قدیم بهسازی شده و ۷۲۳ سایت جدید نسل سوم نصب شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران تصریح کرد: برنامه پنجم و ششم توسعه وزارت ارتباطات را مکلف کرده تا زیرساخت خدمات الکترونیک را فراهم کند؛ در همین زمینه گذرگاه ملی تبادل اطلاعات ایجاد شده و درگاه ملی خدمات استان تهران نیز راه اندازی شده است.همچنین کارها به دفاتر پیشخوان دولت برون سپاری شود.

رضایی ادامه داد: کارپوشه ملی ایران نیز با هدف انجام مکاتبات دستگاه های دولتی با مردم راه اندازی شده است. در سکوی دولت همراه که ۵۰ خدمت در آن تعریف شده، باید تا پایان سال ۳۰۰ خدمت را ارائه دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: