در فرهنگسرای اندیشه

کتاب «... و دوباره خورشید» با حضور حجت‌الاسلام ابوترابی رونمایی شد

کدخبر: 2235152

کتاب «... و دوباره خورشید» با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسین ابوترابی امام جمعه موقت تهران در فرهنگ سرای اندیشه رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب «... و دوباره خورشید» با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسین ابوترابی امام جمعه موقت تهران در فرهنگ سرای اندیشه بررسی و رونمایی شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسین ابوترابی امام جمعه موقت تهران، محمدرضا سنگری، امیر محمد عباس نژاد از کارشناسان و پژوهشگران ادبیات دفاع مقدس حضور و به بحث و بررسی کتاب «...و دوباره خورشید» پرداختند.

سنگری در این مراسم با بیان اینکه باید خاطرات اسرا در تمام مقاطع مکتوب شود تا برای نسل های بعد بماند، ابراز داشت: آنانی که در آن مقطع زمانی بودند و بالیدند و در آن فضا تنفس کردند مصحف انقلابند که باید بیش از این به آنها پرداخته شود.

به گفته وی، از بدو ورود اسرا تا به امروز حدود 9 هزار آزاده بزرگوار را از دست داده ایم اینها می توانستند نکات خوبی را از اسارت بیان کنند که متاسفانه نتوانستیم از آنها بهره مند شویم.

حجت الاسلام ابوترابی امام جمعه موقت تهران هم در این مراسم اظهار داشت: اگر دفاع مقدس نبود قطعا افتخارات امروز حاصل نمی شد اگر تحریم ها نبود قطعا ما امروز در این جایگاه نبودیم، من تردید ندارم که شرایط امروز و انتخاب شخص ترامپ برای امریکا در کوتاه مدت منافع اقتصادی دارد، اما در میان مدت و بلند مدت برای امریکا و دنیای غرب قطعا آسیب های فراوان سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی را به همراه خواهد داشت.

در ادامه مراسم از بیژن کیانی مولف کتاب تقدیر و از کتاب رونمایی شد.

در این کتاب که به کوشش بیژن کیانی گردآوری شده است، بخشی از خاطرات و نامه های آزادگان در کنار سروده ها به چشم می خورد.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: " ... و دوباره خورشید" برگرفته از نامه ها، اشعار و خاطرات شماری از آزادگان سرافراز است که در مصیبت بزرگ چهارده خرداد، پس از اندوهی جان سوز و بی قراری و تلاطم روحی شدید به آرامش رسیدند و بذر امید در سرزمین سوخته ی دل هایشان جوانه زد و قامت برافراشت. این کتاب روایتی صادقانه از حزن و اندوه و اشک در رثای رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و آرامشی عمیق ناشی از انتخاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را در غربت اسارت نقل می کند. مشروح این گزارش بزودی منتشر می شود.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: