حقیقت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کشاورزان مراقب ناپایدارهای جوی باشند

کدخبر: 2235275

یک مقام مسدول گفت: با توجه به شرایط ناپایداری جوی، کشاورزان مراقبت های لازم در محلول پاشی مزارع و باغات و تنظیم دمای گلخانه ها را داشته باشند.

مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش سازمان هواشناسی در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین هشدارهای هواشناسی به کشاورزان اظهار کرد: طی هفت روز آینده در استان های شمال غرب نظیر آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل، بخش هایی از سواحل خزر،گیلان، مازندران و گلستان در برخی ساعات پدیده رگبار، رعد و برق و ناپایداری های جوی خواهیم داشت.

به گفته وی، در استان های جنوب شرق کشور همچون جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان ناپایداری جوی همراه با رگبار و رعد و برق ادامه خواهد داشت.

حقیقت در توصیه ای به کشاورزان استان های غرب کشور افزود: کشاورزان استان های زنجان، آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل که قصد محلول پاشی را دارند، مراقب ناپایدارهای جوی بویژه در ساعات بعدازظهر باشند.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به تغییر دامنه دمایی در شرایط ناپایداری جوی به کشاورزان توصیه می شود که مطابق معمول دمای گلخانه های خود را تنظیم کنند.

وی از کشاورزان تقاضا کرد که پس از برداشت غلات، از سوزاندن باقی مانده آن در مزارع اجتناب کنند و با بکارگیری برخی روش ها مجددا آن را به خاک بازگردانند.

به گفته حقیقت، کشاورزان استان هایی شمالی که قصد محلول پاشی باغات خود را دارند، همواره مراقب بارش های ناگهانی باشند، ضمن آنکه به سبب افزایش دما، فاصله آبیاری باغات خود را کوتاه کنند.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی در پایان تصریح کرد: این روزها برنج کاران در مزارع دو آفت کرم ساقه خوار و بلاست برنج به صورت مرتب پایش کنند و پس از مشورت با کارشناسان اقدام به سم پاشی کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: