با اشاره به دستور رهبری برای تهیه نقشه راه اقتصاد باثبات

حسینی‌کیا: مجازات انفصال از خدمات دولتی ضمانت اجرای نقشه راه اقتصاد باثبات است

کدخبر: 2235284

یک عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: برای ضمانت اجرای نقشه راه اقتصاد باثبات که باید با همکاری دولت و مجلس و مراکز علمی و دانشگاهی تهیه شود، می‌توان مجازات انفصال دائم از پست‌های سازمانی و خدمات دولتی در نظر گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد حسینی‌کیا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با هیات وزیران و توصیه‌های ایشان به اعضای کابینه مبنی بر تهیه نقشه راه اقتصاد باثبات اظهار داشت: نیازمند نقشه راه اقتصادی هستیم که بتواند افق‌های جدید اقتصادی را پیش روی‌مان باز کند.

نماینده مردم سنقر در مجلس با اشاره به نقدینگی ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومانی کشور، گفت: به دلیل فقدان نقشه راه اقتصادی بود که نقدینگی بازارهای ارز، طلا، سکه و خودرو را درنوردید، بنابراین هیات وزیران باید برنامه‌ریزی جامعی را برای هدایت نقدینگی به بخش‌های مولد اقتصادی تدارک ببیند.

وی، برون‌سپاری خدمات دولتی و واگذاری پروژه‌های نیمه‌کاره را از جمله راه‌کارهای مناسبی برای جذب هم زمان نقدینگی و برداشتن بار پروژه‌های عمرانی از دوش دستگاه‌های اجرایی دانست و افزود: رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری و ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذاران و کارآفرینان به تدریج رونق بخشهای مولد اقتصاد را رقم خواهد زد البته نباید فراموش کرد که بزرگترین مانع پیش روی این بخش، نظام بانکی و موسسات مالی و اعتباری است. مجلس، دولت و مراکز علمی و دانشگاهی می‌توانند با همفکری یکدیگر فکری برای نظام بانکی ناهماهنگ با بخشهای مولد اقتصادی داشته باشند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس نظارت قوه مقننه و عزم قوه مجریه را در تضمین اجرای نقشه راه اقتصاد باثبات موثر دانست و افزود: در نقشه راه اقتصاد باثبات که می‌تواند به صورت لایحه به مجلس فرستاده شود می‌توان پیش‌بینی‌هایی نظیر انفصال دائم مدیران و کارکنانی که از اجرای این نقشه به اشکال مختلف استنکاف می‌کنند، داشت مثلا این افراد با انفصال از پستهای سازمانی و خدمات دولتی مجازات شوند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: