دبیر کارگروه مد و لباس کشور خبر داد

گردش مالی ۳۰۰۰ میلیارد تومانی حوزه شال و روسری

کدخبر: 2235380

دبیر کارگروه مد و لباس کشور با اشاره به گردش مالی ۳۰۰۰ میلیارد تومانی حوزه شال و روسری اضافه کرد: برآوردهای ما حاکی از آن است که ۱۵۰ میلیون عدد شال و روسری در کشور استفاده می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، نشست هم اندیشی حوزه طراحی و تولید روسری و پوشش سر با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در این نشست اظهار کرد: بحث های مرتبط با استقلال در طراحی و تولید پوشاک در کشور مطرح است و چادر و پوشش سر یکی از حوزه های مهم برنامه ریزی برای رسیدن به این استقلال است.

وی افزود: استقبال گسترده ای که از بخش پوشش سر در بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن صورت می گیرد نشان دهنده اهمیت این بخش در فرهنگ کشور است و زمزمه خودکفایی در بخش پوشش سر در این نمایشگاه اعلام شد.

قبادی با اشاره به گردش مالی 3000 میلیارد تومانی حوزه شال و روسری اضافه کرد: برآوردهای ما حاکی از آن است که 150 میلیون شال و روسری در کشور استفاده می شود و این میزان، حجم قابل توجهی از نظر اقتصادی و فرهنگی است و هم اکنون نگاه به تولید داخل در این بخش افزایش یافته است.

دبیر کارگروه مد و لباس کشور با بیان اینکه اقلام مد می تواند سرنوشت یک جامعه را در استقلال اقتصادی رقم بزند، گفت: برندهای بزرگ شال و روسری تهران تا چند سال پیش تنها توزیع کننده بودند اما وضعیت تغییر کرده است و زمینه قطع وابستگی ما به طور کامل ایجاد شده است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: