گفتگو با دختران فوتبالیست/ "حمایت می خواهیم"

کدخبر: 2235382

ملی‌پوشان فوتبال زیر ۱۹ سال دختران ایران برای تحقق اهدافشان خواستار حمایت هستند.

به گزارش ایسنا، هانیه خداپرستی ملی‌پوش فوتبال دختران زیر 19 سال ایران، در جمع خبرنگاران پیش از حضور در مرحله مقدماتی رقابت‌های قهرمانی آسیا در پاسخ به این سوال که آیا توانایی قهرمانی آسیا در بازیکنان جوان ایران که آینده سازان تیم ملی هستند وجود دارد؟ گفت‌: تیم‌ ‌ملی فوتسال پس از 10 سال، تمرین، بازی کردن، تلاش، حمایت شدن توانستند قهرمان شوند و دو دوره این افتخار را کسب کردند. ما تیم پایه هستیم و اگر ما نیز حمایت شویم روزی می‌توانیم قهرمان آسیا شویم. مگر ما چه چیزی کمتر داریم.

بازیکن زیر 19 سال بانوان درباره رقبای مرحله گروهی ایران، بیان‌ کرد: در حال حاضر برای حضور در مرحله مقدماتی مسابقات خود را آماده می‌کنیم. با تیم‌های فلسطین، میانمار و لائوس هم گروه هستیم. تیم فلطسین چند بازیکن غیر بومی در اختیار گرفته و نسبت به گذشته تیم قدرتمندی آماده کرده است. میانمار و لائوس نیز بازیکنان سرعتی دارند.

وی در ادامه‌ درباره روند آماده سازی تیم زیر 19 سال برای حضور در این رقابت‌ها اشاره کرد و گفت: هر 10 روز یک اردوی آماده سازی پنج، شش روزه داریم که در دو نوبت صبح و بعد از ظهر تمرینات برگزار می‌شود. گاهی نیز سه نوبت در روز تمرین برگزار می‌کنیم. تمرینات بدنسازی و استخر را نیز پیگیری می‌کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا از فشار تمرینات خسته شده‌اید یا خیر؟ گفت‌: خسته که می شویم اما هدف ما صعود از مرحله گروهی و آماده سازی برای مسابقات اصلی آسیایی است.

خداپرستی درباره تمرین بر روی چمن طبیعی و همچنین حضور خسرویار در ترکیب کادر فنی، گفت‌: تمرین بر روی چمن طبیعی انگیزه بسیار خوبی به ما می‌دهد، تمرین بر روی چمن مصنوعی مشکلاتی داشت اما چمن طبیعی خیلی خوب است. درباره خسرویار نیز باید بگویم او مربی بسیار با دانشی است و چون تجربه بازی دارد خیلی بازیکنان را درک می‌کند که این امتیاز خوبی برای ما است. خسرویار از همه نظر عامل انگیزه است و روح خاصی در تیم تزریق کرده که باعث می‌شود بازیکنان با انگیزه خاصی تمرین کنند.

هانیه خداپرستی در پایان، گفت‌: از خانواده ام تشکر می‌کنم چرا که همیشه حامی و پشتیبانم بودند. از خسرویار نیز بسیار تشکر می‌کنم و امیدواریم روزی جواب تمام زحماتش را بدهیم.

فاطمه امیری: برای چیزی که دوست داریم می جنگیم

همچنین فاطمه امیریی، ملی‌پوش تیم فوتبال ختران زیر 19 ایران در جمع خبرنگاران و در مورد شرایط این تیم قبل از حضور در رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیا، گفت‌: برای مسابقات قهرمانی آسیا تلاش می‌کنیم تا خودمان را هر روز قوی تر کنیم. در این رقابت‌ها هیچ وقت از گروهمان بالا نیامده‌ایم اما امسال از همه نظر بیشتر از سال‌های دیگراز نظر فنی و دیگر امکانات مثل چمن ولباس بهتر حمایتمان می‌کنند که باعث می‌شود بازیکنان انگیزه ی زیادی داشته باشند. همه با عشق و علاقه این جا هستیم و برای چیزی که دوست داریم می‌جنگیم و دلمان می‌خواهد مثل بانوان فوتسال ایران روزی قهرمان شویم و کشورمان را سربلند کنیم.

او در مورد رقبای آسیایی این تیم ، اظهار کرد: در دوره‌های قبل تیم‌ ‌ملی‌مان با آنها بازی داشتند و تا جایی که شناخت داریم، می‌دانیم حریفانمان تیم‌ها و بازیکنان سرعتی هستند و چون شرایط آب و هوایی‌شان گرم‌تر و تمریناتشان فشرده تر است در نتیجه نسبت به ما استقامت بیشتری دارند. با توجه به تمریناتی که خانم خسرویار برایمان در نظر گرفتند تلاش می‌کنیم قدرت بدنی و استقامت‌مان را بالا ببریم تا توان بازی کردن با آنها را داشته باشیم و بهترین نتیجه را بگیریم. 26 نفر به اردوی تیم‌ ‌ملی دعوت شدیم که خانم خسرویار به دنبال انتخاب بهترین بازیکنان از بین‌مان است.

ملی‌پوش فوتبال دختران زیر 19 سال ایران در مورد اعتماد به نفس بازیکنان تیم برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا، بیان‌ کرد: خیلی اعتماد به نفس داریم و با جدیت تمرین می‌کنیم تا بهترین نتیجه‌ را بگیریم چون چیزی کمتر از حریفانمان نداریم و مطمئنیم اگر تلاش کنیم می‌توانیم آنها را ببریم واز گروهمان صعود کنیم.

امیری در پایان از خانواده خود و دیگر بازیکنان که حامیان اول دختران فوتبالیست بودند و همچنین از کادر فنی تیم و فدراسیون فوتبال تشکر کرد.

زهرا خدابخشی: کادر فنی قدرتمندی داریم

زهرا خدابخشی، دیگر ملی پوش تیم فوتبال دختران زیر 19 سال ایران در جمع خبرنگاران پیش از حضور در مرحله مقدماتی رقابت‌های قهرمانی آسیا در مورد روند آماده سازی و شرایط کلی این تیم، گفت‌: کادر فنی قدرتمندی داریم که واقعا حمایت‌مان می‌کنند. اردوهای خیلی خوبی داشتیم و از نظر فنی حدود 80 درصد آماده هستیم.

او در ادامه‌ بیان‌ کرد: بازیکنان تیم خیلی جوان هستند ، اسم تیم‌مان زیر 19 سال است اما بازیکنان چهارده، پانزده ساله زیادی داریم و شاید این جوانی انگیزه‌ای باشد که بتوانیم از گروهمان بالا برویم و به مرحله بعد صعود کنیم.

خدابخشی در پایان به حمایت‌های فدراسیون فوتبال از تیم دختران زیر 19 سال اشاره کرد و گفت‌: آقای ساکت و به طور کلی فدراسیون واقعا از تیم حمایت می‌کنند و این حمایت هر روز بهتر می‌شود به گونه‌ای که امکانات‌مان از همه نظر نسبت به قبل بهتره شده و هر روز رو به رشد است.

به گزارش ایسنا، تیم‌ ‌ملی فوتبال دختران زیر 19 سال ایران در مقدماتی قهرمانی آسیا که اواخر مهر در میانمار برگزار می‌شود در گروه F با تیم های مسانمار، لائوس و فلسطین هم گروه هستند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: