مقاومت با دستان خالی

شیعیان فوعه و کفریا از محاصره خارج می‌شوند

کدخبر: 2235392

بر اساس این توافق حدود ۷۰۰۰ شهروند محاصره شده این دو شهر شیعه نشین از محاصره تروریست های "النصره، کتیبة التوحید والجهاد و تجمع سرایا داریا" خارج می‌شوند.

نسیم آنلاین : خبرگزاری‌ها از حصول توافقی جدید برای انتقال مردم فوعه و کفریا به مناطق تحت سیطره ارتش سوریه خبر دادند.

بر اساس این توافق حدود 7000 شهروند محاصره شده این دو شهر شیعه نشین از محاصره تروریست های "النصره، کتیبة التوحید والجهاد و تجمع سرایا داریا" خارج می‌شوند.

امروز 58 اتوبوس وارد این دو شهر شده که کار انتقال اهالی را از گذرگاه "العیس" واقع در حومه جنوبی حلب آغاز کنند. بر‌اساس این توافق، دولت سوریه هم قول آزادی ۱۵۰۰ نقر از زندانی های معارضی را داده که طی چند‌سال گذشته به‌ اسارت ارتش سوریه و نیروهای مقاومت درآمده‌اند را داده است.

فوعه و کفریا دو شهر با فاصله‌‌ی سه کیلومتری از یکدیگر هستند و در 10 کیلومتری شمال شهر ادلب واقع شده اند. این دو‌شهر از فروردین 94 به محاصره کامل تروریست‌ها درآمده و روزانه هدف حمله های تروریستی قرار گرفته است. طی این سه سال، امداد‌رسانی و ارسال کمک‌ها و اقلام ضروری از طریق هوا صورت گرفته‌است. گروه‌های تروریستی تکفیری به سرکردگی جبهه النصره تحت فرمان مستقیم رژیم سعودی و ترکیه و قطر از دوم آگوست 2015، شهرک‌های الفوعه و کفریا در حومه ادلب را در محاصره خود قرار داده‌اند و تقریبا هر روز مردم را با خمپاره و تک‌تیراندازهای خود هدف قرار می‌دهند که تا کنون شمار زیادی از مردم این شهرک‌های تحت محاصره شهید و یا زخمی شده‌اند .

در فروردین ۹۶ توافق دیگری میان دولت و معارضین برای خروج مردم از این دو شهرک صورت گرفت که با عهد شکنی معارضین بیش از ۱۲۵ نفر از زنان و کودکان سوری به شهادت رسیدند. در آن واقعه معارضین اجازه خروج به صد اتوبوسی که برای انتقال مردم آمده بودند را ندادند و عامل انتحاری در پوشش خودرو حامل غذا نزدیک این اتوبوس‌ها خود را منفجر کرد. بر اساس گزارش ها از 126 نفری که در این حادثه زنده زنده سوختند، 80 نفر کودک بودند.

ارسال نظر: