تشریح شرایط جنگ برای نسل جوان پیچیده است

کدخبر: 2235394

یک راوی دفاع مقدس گفت: برخی از جزئیات جنگ نیاز به بازگویی توسط افرادی دارد که شرایط حاکم بر دفاع‌ مقدس را لمس‌ کرده‌اند و تسلط کافی بر موضوع نیز دارند.

به گزارش ایسنا، با برقراری شیفت شب موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، روزانه تعدادی از پیشکسوتان عرصه جنگ میزبان علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان داخلی و خارجی در این مجموعه هستند. علاقه‌مندان به آشنایی به فرهنگ دفاع مقدس می‌توانند تا ۱۰ مهر ماه سال جاری هر روز از ساعت ۱۷ الی ۲۲ برای شنیدن روایت بیش از ۱۰۰ فرمانده و پیشکسوت دوران دفاع مقدس، به موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌ مقدس مراجعه کنند.

در همین راستا سید هادی حسینی، پیشکسوت و راوی دفاع‌مقدس در حاشیه بازدید از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پیرامون ضرورت انتقال فرهنگ دفاع مقس به جوانان می‌گوید: شهدا مانند نور در جهان ظلمات می‌مانند و اگر بتوانیم آن‌چه‌ که در دوران دفاع‌مقدس رخ داده را به‌ درستی روایت کنیم، مردم خود نور را می‌یابند و به سمت آن حرکت می‌کنند.

وی گفت: چنین حرکتی بسیار مثبت است. آشنایی با سبک زندگی شهدا و روایت آن توسط کسانی‌ که در آن دوران حضور داشتند، می‌تواند بهترین روش برای شناساندن سبک زندگی شهدا، به نسل جوان باشد.

همچنین سرهنگ خسرو خطیب‌قوامی، فرمانده کنترل پدافند هوایی ارتش در دوران‌ دفاع‌مقدس یکی دیگر از راویان حاضر در شیفت‌ شب موره انقلاب‌اسلامی و دفاع‌ مقدس، با اشاره به علاقه نسل جوان از روایت راویان پیشکسوت توضیح داد: تشریح شرایط جنگ و دفاع‌ مقدس برای نسل جوان پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و روایت آن دوران به وسیله پیشکسوتان، بسیار مفید و ارزشمند است. برخی از جزئیات جنگ نیاز به بازگویی توسط افرادی دارد که شرایط حاکم بر دفاع‌مقدس را لمس‌ کرده‌اند و تسلط کافی بر موضوع نیز دارند.

وی ادامه داد: البته اطلاعات راویان آموزش دیده موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌ مقدس بسیار جامع و کامل است اما نسل جوان تمایل به شنیدن شرایط دوران دفاع‌مقدس از زبان کسانی را دارند که حضور فیزیکی در آن دوران داشته و حوادث را از نزدیک دیده‌اند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: