رئیس سازمان بهزیستی ایران خبر داد؛

وجود بیش از ۲ هزار بیمار مبتلا به ضایعه نخاعی در تهران/ جاده‌ها سالیانه ۱۶ هزار نفر قربانی می‌گیرد

کدخبر: 2235402

محسنی بندپی گفت: سوانح و حوادث رانندگی دومین علت مرگ و میر در کشور هستند، سالیانه ۱۵ تا ۱۶ هزار نفر در جاده‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی ایران در مراسم افتتاح دفتر مرکزی حمایت از معلولان ضایعات نخاعی ایران در طرشت که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: بیماری های قلبی عامل اول مرگ و میر افراد هستند و سوانح و حوادث دومین علت مرگ و میر اشخاص در جامعه محسوب می شوند.

سوانح رانندگی 18 درصد از علل مرگ و میر ایرانی ها

وی بیان کرد: سوانح و حوادث 17 تا 18 درصد از علل مرگ و میر را به خود اختصاص و سالیانه 15 تا 16 هزار نفر در جاده ها جان خود را از دست می دهند که تعداد مبتلایان به ضایعات نخاعی چندین برابر افرادی است که در جاده ها جان خود را از دست می دهند.

رئیس سازمان بهزیستی ایران درباره غربالگری ژنتیک در ماده 75 برنامه ششم توسعه افزود: افرادی که در خانواده شان یک نفر معلول دارند همه آزمایشات ژنتیکی برای بارداری دوم آنها رایگان است؛ ما همچنین سعی می کنیم که کیفیت خدماتی را که به مبتلایان به ضایعه نخاعی می دهیم، ارتقا ببخشیم.

بندپی تأکید کرد: ما باید علم و پزشکی را برای افراد که دچار ضایعات نخاعی هستند به خدمت بگیریم.

بیش از 22 هزار نفر در کشور دچار ضایعات نخاعی هستند

وی یادآور شد: حدود 22 هزار و 700 نفر در کشور دچار ضایعات نخاعی هستند که از این میان حدود 2 هزار و 800 نفر در تهران زندگی می کنند؛ ما امیدواریم که بتوانیم از معلولیت پیشگیری کنیم. سازمان بهزیستی برای پیشگیری از معلولیت با مراکز مختلف همکاری می کند؛ ما همچنین باید از سازمان های مردم نهاد حمایت همه جانبه کنیم.

پذیرش روزانه 50 بیمار در دفتر مرکزی حمایت از معلولان ضایعات نخاعی

در ادامه علی ضرابی رئیس مرکز نگهداری معلولان ضایعات نخاعی ایران درباره تعداد مددجویان در منطقه غرب تهران اظهار کرد: ما در منطقه غرب تهران حدود 500 مددجو داریم؛ خوشبختانه امروزه توانستیم با همکاری شهرداری دفتر مرکزی حمایت از معلولان ضایعات نخاعی در طرشت را افتتاح کنیم؛ این دفتر یک مرکز توانبخشی با ظرفیت های گوناگون است.

وی درباره طول دوره بازسازی دفتر مرکزی حمایت از معلولان ضایعات نخاعی ایران در طرشت، یادآور شد: بازسازی این دفتر سه سال طول کشید؛ ما روزانه بین 40 تا 50 بیمار را پذیرش می کنیم و این امکان را داریم که فعالیت این دفتر را به سه شیفت گسترش بدهیم، ما امیدواریم این مراکز نگهداری از معلولان ضایعات نخاعی ایران را بتوانیم در سراسر کشور گسترش بدهیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: