معاون خدمات شهری منطقه ۴ خبر داد

مشارکت بانوان کارآفرین در تولید کیسه‌های بازیافتی

کدخبر: 2235498

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ تهران از مشارکت بانوان کارآفرین منطقه در تولید کیسه‌های پارچه‌ای و ترویج استفاده از آن به جای کیسه‌های نایلونی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا معلم معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه چهار تهران از مشارکت بانوان کارآفرین منطقه در تولید کیسه های پارچه ای و ترویج استفاده از آن به جای کیسه های نایلونی خبر داد و اظهار کرد: همزمان با هفته بدون پلاستیک بانوان کارآفرین منطقه ۴ در اقدامی خودجوش و خلاقانه اقدام به تولید انواع کیسه های پارچه ای با کاربرد های مختلف کردند.

وی افزود: در این راستا اداره محیط زیست منطقه نیز به منظور کاهش میزان مصرف پلاستیک در سطح شهر با همکاری دبیران کانون های محیط زیست محلات بیست گانه، فرهنگسازی و اطلاع رسانی به شهروندان و اصناف را در دستور کار خود قرار داد.

معلم با اشاره به اهمیت امر آموزش در این زمینه گفت: آموزش به شهروندان در خصوص استفاده از کیسه های پارچه ای به جای کیسه های نایلونی و پلاستیکی اهمیت بسیاری دارد. در این راستا با توزیع بروشورها، کتابچه ها و برپایی غرفه های آموزشی شهروندان مطلع می شوند.

وی با اشاره به اطلاع رسانی و امر آموزش در این خصوص افزود: پخش فیلم های آموزشی از جمله فیلم زنبیل مادربزرگ در سرا های محلات، مدارس، مساجد و ارتقای اطلاع رسانی بین شهروندان، حضور کانون های محیط زیست محلات در نمایشگاه دستاورد های محیط زیستی شهر تهران، برپایی غرفه های آموزشی و ایستگاه های نقاشی، اعزام کودکان در مقابل نانوایی ها برای تبلیغ کیسه پارچه ای از دیگر اقدامات انجام گرفته در این طرح به شمار می رود.

معلم افزود: در همین زمینه از یکی از نانوایی های فعال منطقه که در طول یکسال اخیر به هیچ عنوان از کیسه های پلاستیکی استفاده نکرده و به شهروندان نیز توصیه کرده که از کیسه های پارچه ای جهت حمل نان استفاده کنند، تقدیر شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست در پایان گفت: هدف از اجرای این طرح جلب مشارکت های مردمی در مدیریت محیط زیست شهری و کاهش مصرف پلاستیک در میان شهروندان بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: