پایان رزمایش دریایی مشترک قطر و فرانسه

کدخبر: 2235560

نیروی دریایی قطر تمرین نظامی مشترکی را با نیروی دریایی فرانسه در آب‌های منطقه‌ای قطر برگزار کرد که این تمرین نظامی چهار روز به طول انجامید.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، وزارت دفاع قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای دریایی قطر و فرانسه تمرین عبور آموزشی مشترک را اجرا کردند و تمرین‌های دریایی شامل دفاع و حمله هوایی، یورش و بازرسی و تفتیش دریایی، دفاع از کشتی‌ها در وسط دریا و عملیات هلی برن بود.

وزارت دفاع قطر زمان آغاز و پایان رزمایش‌ها را اعلام نکرد و تنها به این نکته اشاره کرد که این رزمایش‌ها چهار روز به طول انجامید.

در بیانیه وزارت دفاع قطر همچنین آمده است: هدف از این تمرین‌های دریایی تبادل تجارب، ارزیابی سطح توانمندی‌های دستگاه‌ها و نیروهای دریایی، تحکیم روابط دریایی مشترک میان قطر و فرانسه و نیز ارتقای سطح توانایی عملیاتی ناخدای کشتی‌ها بود.

در بیانیه مذکور در عین حال مطرح شده است، در این تمرین‌های نظامی فرماندهی ناوگان‌ نیروی دریایی قطر، نیروهای دریایی ویژه، نیروهای هوایی قطر (شاخه جنگنده‌ها) و نیروهای دریایی فرانسوی مشارکت داشتند.

طبق بیانیه وزارت دفاع قطر، این تمرین‌های نظامی در چارچوب توافق‌نامه‌های همکاری دوجانبه در زمینه‌های آموزش و برنامه‌ریزی در تمامی ماموریت‌ها و وظایف نظامی صورت گرفت.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: