مدیرعامل سازمان فضای سبز شهر تهران؛

آبیاری فضای سبز در طول روز ممنوع است/جریمه پیمانکاران متخلف

کدخبر: 2235576

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران از ممنوعیت آبیاری فضای سبز در طول روز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌محمد مختاری با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بخشنامه‌های جدیدی در خصوص آبیاری فضای سبز صادر شده است، اظهار کرد: مناطق براساس بخشنامه‌های صادر شده موظف اند از ساعت ۱۸ تا ۶ صبح به آبیاری فضای سبز بپردازند و بخشنامه‌های متعددی از سوی سازمان بوستان ها به عنوان متولی و سیاست‌گذار فضای سبز تهران صادر شده است.

وی با تاکید بر اینکه مناطق باید به این بخشنامه‌ها پایبند باشند، گفت: هر پیمانکاری که در این زمینه قصور کند، جریمه می‌شود و اعلام می‌کنیم که این جریمه از صورت وضعیت پیمانکار مربوطه کاسته شود.

به گفته مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران، شهرداران مناطق هم در جریان این بخشنامه هستند.

مختاری با بیان اینکه اگر آبیاری در طول روز انجام شود ۵۰ درصد آن تبخیر خواهد شد، عنوان کرد: اگر پیمانکاری سه بار جریمه شود او را خلع ید می کنیم و جریمه بار دوم از دفعه اول سنگین‌تر خواهد بود.

وی در پاسخ به این سئوال که چه تعداد پیمانکار در این شرایط بحران آبی تاکنون جریمه شده‌اند، گفت: تعداد جریمه‌شدگان در دفتر اصلی سازمان بوستان‌ها موجود است و میزان جریمه به مساحتی که پیمانکاران در آن قصور مرتکب شده‌اند مربوط می‌شود.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران در پاسخ به سئوالی مبنی بر آبیاری فضای سبز با پساب بیان کرد: به توافق اولیه با وزارت نیرو رسیده‌ایم که تا سال ۱۴۱۰ بتوانیم به جای آب‌های زیرزمینی از پساب برای آبیاری فضای سبز تهران استفاده کنیم. اگر به ما در هر نقطه‌ای پساب تعلق گیرد بی‌تردید به جای آب چاه از پساب استفاده خواهیم کرد.

مختاری با تاکید بر اینکه برای آبیاری فضای سبز به هیچ عنوان از آب شرب استفاده نمی‌شود، گفت: چندین سال است که از آب شرب استفاده نشده و استفاده از آن گناه دارد و اگر منطقه‌ای اقدام به آبیاری فضای سبز از طریق آب شرب کند به شدت با آن ها برخورد خواهیم کرد. شرکت آب و فاضلاب هم ناظر این امر است و در صورت تخلف جریمه‌های سنگینی را تعیین می‌کند.

وی در پاسخ به سئوال دیگر مبنی بر اینکه کشور با شکست آبی مواجه است و در این شرایط چطور تهران از ذخیره آبی و چاه‌های عمیق برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌کند، خاطرنشان کرد: تعدادی از چاه‌های عمیق را در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار داده ایم و این همکاری ادامه دارد. هر نقطه‌ای که وزارت نیرو پساب تصفیه شده در اختیار ما قرار دهد ما آن را جایگزین آب چاه برای آبیاری خواهیم کرد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: