آلمان به منظور سهولت در اخراج پناهندگان لیست کشورهای امن مبدا را گسترش می‌دهد

کدخبر: 2235648

دولت ائتلافی آلمان در نظر دارد به منظور سهولت در روند اخراج پناهجویان و بازگرداندن آن‌ها به کشورهایشان لیست کشورهای امن مبدا را گسترش دهد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت"، دولت آلمان در نظر دارد به منظور تسهیل در روند پناهندگی و تسریع و سهولت روند اخراج پناهندگان لیست کشورهای امن مبدا را گسترش دهد.

بر این اساس دولت فدرال آلمان امروز (چهارشنبه) تلاش های جدیدی را برای طبقه بندی کشورهای تونس، مراکش و الجزایر به عنوان کشورهای امن مبدا انجام داد. علاوه بر این بر اساس یک لایحه قانونی که وزارات کشور آلمان ارائه داده همچنین گرجستان به عنوان یک کشور جمهوری شوروی سابق باید در لیست کشورهای امن مبدا برای پناهندگان قرار گیرد.

از این طریق روند پناهندگی برای مهاجران از این کشورها تسریع می شود و ائتلاف بزرگ در آلمان امیدوار است که همچنین روند بازگشت پناهجویان به کشورهایشان هم تسریع شود. به این ترتیب درخواست کنندگان پناهندگی از این کشورها شانس کم تری برای پذیرش خواهند داشت.

این اولین بار نیست که ائتلاف بزرگ این سه کشور مغرب را به عنوان کشورهای مبدا امن اعلام می کند. سال گذشته نیز این پیشنهاد ارائه شد و سبزهای آلمان در بوندس رات با نه خودشان به این لایحه قانونی از آن جلوگیری به عمل آوردند.

حزب سبز آلمان همچنان طبقه بندی کشورهای مراکش، تونس و الجزایر به عنوان کشورهای امن مبدا را رد می کند.

رئیس حزب سبز آلمان در این باره اظهار داشته است که در کشورهای مغرب همچنان خبرنگاران، اقلیت ها و برخی اقشار دیگراز زندان و آزار و اذیت ایمن نیستند. وی همچنین به موارد زیاد شکنجه و روند های دادگاهی غیر عادلانه در این کشور علیه متهمان اشاره کرده و گفت: از این رو من فکر نمی کنم که این کشورها امن باشند.

رئیس حزب سبز آلمان این انتقاد را به "هورست زیهوفر"، وارد می کند که با این طرح قانونی می خواهد اذهان را از خطاهای شخصی خود منحرف کند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: