معاون آموزش‌ متوسطه وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد

تأثیر ۳۰ درصدی سابقه تحصیلی در کنکور ۹۸ برای پایه دوازدهم

کدخبر: 2235697

معاون آموزش‌ متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: در کنکور ۹۸ میزان تأثیر سابقه تحصیلی، ۳۰ درصد برای پایه دوازدهم است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، علی زرافشان معاون آموزش‌ متوسطه وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی معاونان آموزش متوسطه سراسر کشور که در مجموعه آموزشی و رفاهی اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش با کیفیت جزو حقوق شهروندی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان است.

وی با بیان اینکه نباید مدارس به کلاس‌های درسی تنزل پیدا کنند، افزود: مدرسه یک سازمان یادگیرنده است که در عین حال، در آن یادگیری نیز صورت می‌گیرد، بنابراین تمام ارکان آن باید حضور داشته باشند تا تعلیم و تربیت روی دهد.

وی با بیان اینکه باید بین کیفیت و شرایط موجود انسانی توازن ایجاد کنیم، تصریح کرد: نباید کیفیت را فدای مسائل نیروی انسانی و کمبود آن شود.

معاون آموزش‌ متوسطه وزیر آموزش و پرورش افزود: ساماندهی نیروی انسانی را با استفاده از روش‌های تأمین نیرو و عوامل کیفیت بخشی مثل گروه‌های آموزشی و تقویت پژوهش‌سراها به‌گونه ای انجام دهیم که کیفیت آموزش دچار مشکل نشود.

وی به استقرار پایه دوازدهم و سازماندهی و بهسازی نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: میزان نیاز به نیروی انسانی در دروس مختلف مشخص شده است ولی سازماندهی به شکل عملیاتی در استان‌ها باید صورت گیرد.

زرافشان مراجعه معلمان به سایت دفتر تألیف برای دریافت دروس پایه دوازدهم را خواستار شد و اظهار کرد: گروه‌های آموزشی و نظارت بالینی بر پایه دوازدهم ضروری است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان پایه دوازدهم باید برای امتحان نهایی و کنکور آماده شوند، خاطر نشان ساخت: در کنکور 98 میزان تأثیر سابقه تحصیلی 30 درصد برای پایه دوازدهم است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: در سال 98 دو کنکور برای فارغ التحصیلان نظام جدید و پیش‌دانشگاهی برگزار خواهد شد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: