جایزه آرتور سی‌کلارک ۲۰۱۸ برنده‌اش را شناخت/ رمان کلاسیک برنده شد

کدخبر: 2235933

آن چارناک با نوشتن رمانی با عنوان «رویاهای پیش از شروع زمان» به عنوان برنده جایزه داستان علمی تخیلی آرتور سی کلارک سال ۲۰۱۸ انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، «رویاهای پیش از شروع زمان» نوشته آن چارناک که در باره جایی است که ناباروری در آنجا ریشه‌کن شده است و جنین مصنوعی روشی ایده‌آل برای بچه‌دار شدن است، جایزه آرتور سی. کلارک سال ۲۰۱۸ را از آن خود کرد.

داستان این رمان در سال ۲۰۳۴ می‌گذرد و درباره تصمیم چندین شخصیت از افراد یک خانواده در طی چند نسل است.

چاندراک که کتاب‌هایی چون «محافظ » و «دانشمند جدید» را در کارنامه دارد ابتدا به عنوان خبرنگار خارجی در خاورمیانه، آفریقا و هند فعالیت می‌کرد. او نخستین رمانش را با عنوان «یک زندگی محاسبه شده» به صورت خود ناشر در سال ۲۰۱۳ منتشر کرد و بعد آمازون به انتشار کتاب‌هایش پرداخت که همین رمان برنده جایزه داستان علمی تخیلی آرتور سی کلارک نیز که سومین رمان اوست، توسط همین ناشر به بازار آمده است.

جف واندرمیر با «به دنیا آمده»، عمر العکاض با «جنگ آمریکایی»، یاروسلاو کالفار با «مرد فضایی بوهمیا»، سی رابرت گارجیل با «دریای زنگار» و جنی ملامد با «دختران را جمع کنید» دیگر نامزدهایی نهایی سی و دومین دوره جایزه آرتور سی کلارک بودند .

آن چارناک با کسب عنوان برنده این رقابت جایزه ۲۰۱۸ پوندی امسال را دریافت کرد. جایزه این رقابت هر سال به رقم همان سال اهدا می‌شود. این مراسم در کتابفروشی فویلز در مرکز لندن برگزار شد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: