آتش‌سوزی گسترده در بازار گل و گیاه ستاری/ ارتفاع شعله‌ها به ۱۰ متر رسید + تصاویر

کدخبر: 2235944

بازار گل و گیاه واقع در بزرگراه شهید ستاری که دارای غرفه‌های متعدد فروش گل و گیاه بود، دچار حریق گسترده شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا ؛ ساعت 4:16 بامداد امروز به دنبال تماس شهروندان با سامانه 125 و اعلام آتش گرفتن یک سوله گل و گیاه در غرب تهران، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بی درنگ نیروهای آتش نشانی ایستگاه های 94، 55، 98، 27، 74، 58 و تیم نجات سه را به همراه خودروهای بالابر، فوماتیک، سه دستگاه تانکر آب و خودروی حامل دستگاه تنفسی به محل حادثه واقع در انتهای بزرگراه شهید ستاری شمال، خیابان شعرا اعزام کرد.

محمد دیبا؛ مدیر منطقه یک عملیات سازمان آتش نشانی تهران در مورد جزئیات این آتش سوزی اظهار کرد: سوله ای به وسعت یک هزار مترمربع که دارای غرفه های متعدد فروش گل و گیاه و متعلقات آن بود، دچار آتش سوزی شد به طوری که هنگام رسیدن آتش نشانان شعله های آتش تا ارتفاع 10 متر به آسمان زبانه می کشید.

وی افزود: آتش نشانان شعله های سرکش آتش را از چند جهت به محاصره درآورده و با استفاده از تجهیزات خاموش کننده، بالابر و فوماتیک این آتش سوزی را مهار کرده و همچنین از سرایت آن به سوله کناری جلوگیری کردند.

دیبا با اعلام اینکه در این حادثه به هیچ یک از کارگران این سوله آسیبی نرسید، ادامه داد: آتش نشانان در لحظات اولیه پس از باز کردن قفل درهای این سوله با استفاده از تجهیزات لازم موفق شدند دو کارگر مستقر در این سوله و تعداد دیگری از کارگران را که در سوله مجاور حضور داشتند، به سلامت خارج کنند.

مدیر منطقه یک عملیات آتش نشانی تصریح کرد: سرانجام تلاش سه ساعته آتش نشانان به ثمر نشست و نیروهای عملیاتی توانستند این حجم آتش را بدون اینکه به کسی آسیب جانی برسد، مهار کنند.

وی متذکر شد: نیروهای عملیات آتش نشانی پس از لکه گیری کامل آتش و ارائه تذکرات ایمنی لازم به مسئولان مجموعه، محل حادثه را تحویل عوامل شهرداری منطقه دادند.

بنابر اعلام پایگاه خبری 125؛ مهدی داوری؛ مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران نیز با حضور در محل این حادثه بر نحوه عملیات آتش نشانان نظارت مستقیم داشت همچنین کارشناسان آتش نشانی برای علت یابی این حادثه در محل حاضر شده و به بررسی علل بروز این حادثه و خسارات وارده پرداختند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: