حسن‌زاده: رأی کمیته انضباطی روز یکشنبه در خصوص سوپرجام اعلام می‌شود

کدخبر: 2235946

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، گفت: باشگاه استقلال تا ۴۸ ساعت آینده می‌تواند دفاعیات خود را ارسال کند تا پس بررسی این مدارک رأی خود را روز یکشنبه کنیم.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل حسن زاده درباره دیدار انصراف استقلال از دیدار سوپرجام و سه بر صفر اعلام شدن نتیجه این بازی به سود پرسپولیس اظهار داشت: با توجه به قوانین کمیته انضباطی و بند ۱۳ ماده ۲۰ تا زمان صادر شدن رأی هیچ یک از اعضای کمیته انضباطی حق صحبت کردن درباره جزئیات پرونده ها را ندارد اما با توجه به اهمیت سوپرجام و اینکه رسانه ها و مردم قصد دارند در لین زمینه اطلاعاتی به دست بیاورند نکاتی را مطرح می کنم.

او افزود: بدون شک اگر به جای استقلال و پرسپولیس تیمی معمولی از حضور در سوپرجام انصراف می داد تا این اندازه بازتاب خبری نداشت. استقلال و پرسپولیس تیم های بزرگی هستند که همیشه حواشی خاص خودشان را دارند. گزارش سازمان لیگ روز گذشته به دست من رسید که در آن مطالبی درباره تخلف انصراف استقلال مطرح شده بود. کمیته انضباطی هم امروز نامه حق دفاعیه استقلال را برای این باشگاه ارسال کرد و در ۴۸ ساعت آینده باشگاه استقلال موظف است نسبت به گزارش سازمان لیگ توضیحاتی ارائه دهد.

رئیس کمیته انضباطی خاطرنشان کرد: حتی با توجه به حساس بودن قضیه اجازه دادیم تا شنبه هم که طبق تاریخ مشخص شده قرار بود بازی جمعه برگزار شود، استقلال می تواند گزارش خود را ارسال کند. بعد از ارسال نامه باشگاه استقلال پرونده را بررسی می کنیم.

حسن زاده در ادامه گفت: چه دفاعیه ارسال شود چه نشود پرونده را بررسی می کنیم. ۳ بر صفر شدن بازی نکته ای است که باید با دقت بررسی شود. به هر حال دربی مسابقه بزرگی است که قرار است در پایتخت برگزار شود. ممکن است در یک شهر کوچک صحبت هایی مبنی بر انصراف یک تیم باشد اما اگر روز مسابقه تیمی بخواهد در مسابقه شرکت بکند داور می تواند زمان را تا حدی تغییر دهد تا بازی برگزار شود اما با توجه به حساسیت بازی و اینکه این بازی در ورزشگاه آزادی برگزار می شود باید مقدمات لازم هم فراهم شود.

او خاطرنشان کرد: به صورت مثال باید امکانات لازم برای هواداران، حضور نیروهای انتظامی، حامیان مالی برای این دیدار مهم بررسی تا دربی با آرامش برگزار شود اما در واقع یک تیم سه، چهار روز قبل بازی صحبت هایی مبنی بر حاضر نشدن در این دیدار را مطرح کرده است که از نظر سازمان لیگ ایم امر یعنی انصراف. شاید برخی اعتقاد دارند باید زمان بازی بگذرد تا اگر تیمی در در زمین شرکت نکرد درآن زمان تصمیم گیری شود. این فرصت را به باشگاه استقلال دادیم. در واقع بعد از روز جمعه این پرونده را بررسی می کنیم. اجازه بدهید روز مسابقه است سپری شود و در خصوص این پرونده تصمیم گیری کنیم. ممکن است رأی صادر شود که پرسپولیس معترض شود اما در واقع اکنون باشگاه پرسپولیس در این پرونده تأثیری ندارد. مخاطب، سازمان لیگ و باشگاه استقلال هستند. در صورتی که رأی صادر شده ضرر پرسپولیس باشد ممکن است این باشگاه اعتراض کند اما در حال حاضر باشگاه استقلال باید دفاعیات خود را ارسال کند.

بیشتر بخوانید:

حسن زاده:حکم نهایی درباره دیدار سوپرجام را کمیته انضباطی صادر می کند

اطلاعیه سازمان لیگ در مورد اعلام نتیجه سوپرجام

رئیس کمیته انضباطی در پایان گفت: باشگاه استقلال تا روز یکشنبه فرصت دارد تا دفاعیات خود را ارسال کند مطمئناً رأی این دیدار تا روز یکشنبه اعلام می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: