معاون اجرایی عتبات دانشجویی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد؛

افزایش هزینه سفرهای عتبات دانشجویی/ ارز دولتی به کاروان‌های اربعین داده نمی‌شود

کدخبر: 2236288

زارع گفت: با توجه به وضعیت ارز، هزینه‌های سفر عتبات فزایش می‌یابد و احتمالا ارز دولتی به کاروان‌های اربعین اختصاص داده نخواهد شد.

محمد زارع، معاون اجرایی عتبات دانشجویی در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ در خصوص احتمال افزایش هزینه سفر عتبات گفت: با توجه به وضعیت ارز، هزینه های سفر اربعین امسال افزایش پیدا می کند و احتمالا ارز دولتی به کاروان های اربعین اختصاص داده نخواهد شد.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود هزینه کاروان های معمولی به سه و نیم میلیون تومان افزایش پیدا کند و حتی هزینه ویزا هم اضافه میشود، قطعا با این شرایط تعداد زائران کاهش می یابد.

معاون اجرایی عتبات دانشجویی تصریح کرد: یکی از شروط دانشگاه ها برای صدور مجوز خروج دانشجویان، تسویه حساب دانشجوست که این کار به سختی اعمال می شود، همچنین سازمان وظیفه عمومی به دلیل ثبت نشدن خروج 3000 دانشجو در حال خحاضر صدور مجوز را متوقف کرده است.

بیشتربخوانید :افزایش ۱۰ درصدی قیمت عتبات دانشگاهیان در نوروز97

زارع یادآورشد: دانشگاه ها پتانسیل جوابگویی به این حجم از زائران را ندارند و با ورود به تابستان این مشکلات افزایش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ثبت نام و قرعه کشی اعزام دانشجویان به عتبات بر عهده ستاد عمره و عتبات دانشجویی است، ولی اعزام توسط شرکت وابسته به سازمان حج و زیارت صورت می گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: