با حضور وزیر علوم

چهاردهمین المپیاد ورزشی دانشجویان کشور در شیراز افتتاح شد

کدخبر: 2236341

طی مراسمی با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری، استاندار فارس و مسئولان دانشگاه‌های فارس و شیراز، چهاردهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان سراسر کشور در شیراز رسما افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، عصر جمعه 29 تیرماه چهاردهمین المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان با حضور وزیر علوم در محل ورزشگاه دانشگاه شیراز افتتاح شد.

در این المپیاد چهار هزار و ۵۰۰ دانشجوی پسر و سه هزار و ۵۰۰ دانشجوی دختر از ۱۲۰ دانشگاه کشور به رقابت می‌پردازند.

این رقابت‌ها که از 28 تیرماه در شیراز آغاز شده است، دانشجویان دختر در ۱۱ رشته و پسران در ۱۴ رشته رقابت می‌کنند.

دختران دانشجو در رشته‌های هندبال، والیبال، بسکتبال، تنیس روی میز، بدمینتون، دوومیدانی، شطرنج، کاراته، تکواندو، شنا و تیراندازی در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کنند.

پسران دانشجو نیز در رشته‌های فوتسال، هندبال، والیبال، بسکتبال، تنیس روی میز، جودو، بدمینتون، دوومیدانی، شطرنج، کاراته، کشتی آزاد، کشتی فرنگی، تکواندو و شنا به رقابت خواهند پرداخت.

حمید نادگران رییس دانشگاه شیراز در مراسم افتتاحیه‌ی چهاردهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان سراسر کشور گفت: دانشگاه شیراز یکی از سرمایه‌های علمی کشور بر خود می‌بالد که همواره مشعل‌دار فعالیت‌های علمی و فرهنگی بوده است.

نادگران افزود: شیراز و دانشگاه بزرگ آن همواره مشوق ورزش به‌عنوان عامل خودباوری، احساس شادابی و گسترش نشاط بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ورزش و نقش آن در بهبود سبک زندگی دانشجویی انکار ناپذیر است چرا که افزایش اعتماد به نفس را به‌دنبال دارد. بنابراین هزینه کردن برای ورزش سرمایه‌گذاری برای یک نسل پویا و با نشاط است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: