به دنبال ناکامی‌ها در رویارویی با گروه‌های مقاومت فلسطینی؛

ناتوانی رژیم صهیوینستی در برابر بادبادک‌های آتش زا

کدخبر: 2236361

چگونگی مقابله با خطر بادبادک‌های آتش زا، به معضل جدی محافل سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از تلویزیون المیادین، چگونگی مقابله با خطر بادبادک های آتش زا ، به معضل جدی محافل سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

تلاش بی نتیجه رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به خطر بادبادک های آتش زا، که از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی پرتاب می شود، این مشکل را به معضلی جدی برای محافل سیاسی و نظامی فلسطین اشغالی تبدیل کرده است.

بر اساس این گزارش، با ادامه تنش ها در خط تماس نوار غزه و اسرائیل و هم زمان تداوم اختلاف میان سیاستمداران و نظامیان اشغالگر، چگونگی مقابله با خطر بادبادک های کاغذی، اما آتش زا به معضلی برای محافل داخلی اسرائیل تبدیل شده است. در همین زمینه آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با حضور افسران عالی از جمله گادی آیزنکوت رئیس ستاد مشترک ارتش، به ارزیابی اوضاع جبهه جنوبی پرداخت.

از نگاه کارشناسان افزایش تهدیدات مقامات اسرائیلی علیه نوار غزه که خود ناشی از ناتوانی آنان در تعامل با نوار غزه است، چیزی فراتر از تهدیدات توخالی نیست به ویژه اینکه بر اساس پیش بینی ها اگر اسرائیل در میدان رویارویی با گروه های مقاومت فلسطینی در نوار غزه وارد شود بهایی بسیار سنگین پرداخت خواهد کرد.

گلعاد اردان وزیر امنیت داخلی اسرائیل گفت: «حماس با قدرت بر نوار غزه مسلط است، آنان ده ها هزار نیرو دارند که این نیرو ها در کنار عناصر جنبش جهاد اسلامی قرار می گیرند، ما می دانیم برای نبرد گسترده در آنجا، بهایی وجود دارد.»

در سایه فشار های سیاسی جهت حفظ وجهه ارتش از طریق تشویق به آغاز عملیات گسترده علیه نوار غزه، برخی رسانه های اسرائیلی فاش کردند گادی آیزنکوت از محافل سیاسی خواسته است فرصتی یک تا دوماهه بدهند تا بدون آغاز جنگ، در این مدت راه حلی برای بادبادک های آتش زا پیدا شود.

اور هیلر خبرنگار نظامی کانال ده تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: «تا زمانی که امور در کنترل اسرائیل باشد مشاهده خواهیم کرد که بر خلاف آنچه که از محافل سیاسی شنیده می شود، برای آغاز عملیات نظامی تمایل چندانی وجود ندارد، محافل نظامی خواستار عملیات نظامی نیستند، تردیدی نیست که ما بار دیگر شاهد هفته ای پرتنش در مرز های نوار غزه خواهیم بود.»

کارشناسان معتقدند مقامات اسرائیلی در یک محک جدی قرار گرفته اند. موضوع بادبادک های آتش زا که در آغاز با آن به عنوان تاکتیکی خنده دار برخورد می شد حال به مشکل واقعی برای اسرائیل تبدیل شده است، اسرائیل برای مقابله با این مشکل از پیشرفته ترین تجهیزات بازدارنده بهره می گیرد، اما این تلاش ها نتیجه بخش نیست و در واقع تل آویو برای پایان دادن به این معضل ناتوان است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: