درآمدزایی پایدار وزارت آموزش و پرورش در طرح جدید نمایندگان مجلس

کدخبر: 2236438

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به طرح درآمدزایی پایدار وزارت خانه ها گفت : به دنبال بهبود شرایط و رفع مشکلات موجود در وزارت آموزش و پرورش هستیم.

محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اظهارات معاون منابع انسانی سازمان آموزش و پرورش مبنی بر کسری بودجه این وزارت خانه گفت: طرحی از سوی نمایندگان مجلس جهت ایجاد درآمد پایدار برای آموزش و پرورش ارائه شد که هدف از تدوین و تنظیم آن کاستن از مشکلات موجود در آموزش و پرورش بوده است و در ادامه اهداف آن خواستار مشخص شدن بودجه و سنوات وزارت آموزش و پرورش بصورت اعداد و ارقام دقیق در لایحه بودند .

وی گفت: طرحی که تعدادی از نمایندگان مجلس به عنوان برخی از مقررات اداری و مالی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرده بودند در جهت آن است که درآمد پایدار برای آموزش و پرورش ایجاد شود و همچنین موارد و مشکلاتی را در این حوزه کاهش دهند.

حسینی افزود: با توجه به اینکه طرح پیشنهادی از سوی نمایندگان مجلس در ابتدا از شرایط کارشناسی شده خوبی برخوردار نبود در کمیسیون مشترکی که تشکیل شد این طرح نهایی نشد و بعد از عدم نهایی شدن آن؛ طرح پیشنهادی نمایندگان به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع داده شد و متاسفانه در کمیسیون برنامه و بودجه نیز رد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به بازگشت دوباره طرح پیشنهادی نمایندگان مجلس به صحن علنی مجلس گفت: بعد از بازگشت طرح و تنظیم مجدد آن در صحن علنی مجلس دوباره در کمیسیون برنامه و بودجه مطرح شد و در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه با توجه به اصل 75 قانون اساسی که نباید احکامی را که دارای بار مالی هستند را در قوانین وضع کرد مقرر شد اقدامات موثر در جهت رفع مشکلات آموزش و پرورش بخصوص موارد مقفول مانده و موارد مورد نیاز امروز آموزش و پرورش بصورت یک بسته خاص بعنوان اصلاح همان طرح با عنوان برخی از مقررات اداری و مالی وزارت آموزش و پرورش تدوین شود.

وی اظهار داشت: با توجه به قانون صندوق پس انداز کارکنان دولت هر ساله مبلغی از دستمزد کارکنان دولت کم میشود و دو برابر آن نیز از سوی دولت در لایحه بودجه های سنواتی قرار میگیرد که به عنوان صندوق پس انداز کارکنان دولت در پایان خدمت کارکنان و بازنشستگی آنان بصورت سنوات به آنها تعلق میگیرد.

حسینی تشریح کرد: وزارت آموزش و پرورش از این طرح برخوردار نبود و در بحث صندوق ذخیره فرهنگیان این رقم به آنها تعلق میگرفت. این حکم در قانون برنامه پنجم احصا نشد و کل فرهنگیان کشور به مدت شش سال از این سهم دولت محروم بودند.

وی عنوان کرد: برای تدوام این حکم قانونی که همانند سایر کارکنان دولت سهم پس انداز کارکنان آموزش و پرورش هم به آنها تعلق گیرد ضمن آنکه در قانون برنامه ششم وجود دارد این موضوع در دستور کار بعنوان پیشنهاد مطرح شد که امیدواریم در این طرح گنجانده شود. امیدواریم با همکاری وزارت آموزش و پرورش این طرح سریع تر در جهت رفع مشکلات تدوین و تنظیم شود و بعد از نهایی شدن آن در کمیسیون برنامه و بودجه برای تصویب به صحن علنی مجلس ارسال شود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: