مسکن وارد رکود شد/ دولت به تکالیف برنامه ششم در بخش مسکن عمل نکرد

کدخبر: 2236439

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان این که دولت به تکالیف قانونی برنامه ششم در بخش مسکن عمل نکرده است گفت: مسکن به دلیل عملکرد نامناسب وزارت راه در شرایط نامطلوبی به سر می برد و رکود این بخش آسیب های جدی به کشور وارد کرده است.

محمدرضا رضایی کوچی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: واقعیت این است که بخش مسکن کشور وارد رکود شده و با این وجود افزایش قیمت مسکن هم ادامه دارد.

وی با اشاره به این که در حال حاضر متاسفانه 3 میلیون مسکن در کشور کمبود داریم، تصریح کرد: در قانون برنامه ششم توسعه دولت (وزارت راه و شهرسازی) مکلف شده علاوه بر ساخت 200 هزار واحد مسکونی روستایی و150 هزار مسکن شهری، 270 محله را در سال مقاوم سازی کند.

وی ادامه داد: این در حالی است که متاسفانه هیچکدام از این برنامه ها اجرا نشده، 4 ماه از فصل بودجه گذشته اما هیچ اقدامی برای مواردی که در قانون برنامه آمده، انجام نشده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: این نشان می دهد در بخش مسکن دولت و وزارت راه و شهرسازی عملکرد مناسبی نداشته است. در حال حاضر مسکن هم در رکود است و هزینه های زیادی بابت این موضوع پرداخت می کنیم.

رضایی اظهار کرد: رکود مسکن باعث شده جامعه کارگری و مهندسی، درآمدهای شهرداری ها، واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی و... به لحاظ اشتغال و تولید به کشور آسیب های جدی وارد شود.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش نرخ اجاره بها نیز مسکن در شرایطی نامطلوبی به سر می برد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: