در توئیتر اعلام شد؛

ترامپ به خاطر جریمه گوگل از اتحادیه اروپا انتقام می گیرد

کدخبر: 2237245

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا وعده داده که از اتحادیه اروپا به خاطر تحمیل جریمه ۵.۱ میلیارد دلاری به گوگل انتقام بگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وی تری، ترامپ با ارسال توئیت هایی این اقدام اتحادیه اروپا را نشانه ماهیت ضدآمریکایی آن دانسته است.

روز گذشته اعلام شد اتحادیه اروپا به علت اقدامات انحصارطلبانه گوگل و سوءاستفاده این شرکت از تسلط سیستم عامل اندروید بر بازار سیستم عامل های تلفن همراه جریمه بی سابقه ۵.۱ میلیارد دلاری را بر علیه شرکت مذکور وضع کرده است.

اعلام وضع این جریمه سنگین بر علیه گوگل تا روز قبل به عقب انداخته شد تا تاثیری بر سفر اروپایی ترامپ نگذارد و آن را تحت الشعاع قرار ندهد، اما حالا با اعلام موضع رئیس جمهور آمریکا به نظر می رسد این نوع تمهیدات اروپایی ها چندان هم موثر نبوده است.

ترامپ در توئیت خود مدعی شده وضع این مقدار جریمه نشانه دیگری است که ثابت می کند توافقات تجاری میان آمریکا و اتحادیه اروپا غیرمنصفانه است. وی وعده داده که این رویه و استفاده یک طرفه از آمریکا توسط اروپا قرار نیست برای مدت زیادی ادامه پیدا کند.

انتظار می رود در نشست هفته آینده ترامپ و ژان کلود جانکر رئیس کمیسیون اروپا موضوع جریمه سنگین گوگل به بحث گذارده شود.

گوگل برای به تفاهم رسیدن با کمیسیون اروپا باید از نصب برخی برنامه های خود به طور پیش فرض بر روی گوشی های اندرویدی به عنوان شرطی برای صدور مجوز استفاده از فروشگاه گوگل پلی خودداری کند، از اعمال محدودیت بر شرکت های سازنده گوشی و اپراتورهای تلفن همراه در توافق های اختصاصی خود دست بردارد و جلوی نصب نسخه هایی نامشخص و مبهم از اندروید را بر روی برخی گوشی های هوشمند بگیرد.

این شرکت بزرگ فناوری تا ۹۰ روز فرصت دارد تا درخواست های کمیسیون اروپا را اجرایی کند و در غیر این صورت باید جریمه تعیین شده را به طور کامل پرداخت کند.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: