استاندار تهران خبر داد؛

کاهش ۲۵ درصدی مصرف برق در ادارات و دستگاه‌های اجرایی

کدخبر: 2237340

مقیمی از کاهش ۲۵ درصدی مصرف برق در دستگاه‌ها و ادارات استان تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد حسین مقیمی استاندار تهران در چهل و دومین جلسه اقتصاد مقاومتی استان تهران که امروز یکشنبه در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: امسال به دلایل مختلف مجبور به صرفه جویی در مصرف آب و برق شدیم.

وی افزود: برای اولین بار در کشور برای اینکه به مردم فشار وارد نشود، در زمینه مشکلات برق و آب صرفه جویی صورت گرفت؛ ما برای اینکه به استاندارد جهانی برسیم، باید برنامه ریزی که حاکم بر مصرف و صرفه جویی باشد را انجام دهیم.

استاندار تهران گفت: در مصرف انرژی باید صرفه جویی کنیم؛ ما امسال صرفه جویی در سیستم های خنک کننده ادارات دولتی را آغاز کردیم که این می تواند یک تمرین برای کاهش مصرف آب و برق باشد.

وی ادامه داد: در مصرف آب باید به صورت بهینه و کار آمد صرفه جویی کنیم که با این صرفه جویی بتوانیم نیازمان را تأمین کنیم.

مقیمی تصریح کرد: متاسفانه در جایی که باید صرفه جویی صورت گیرد، این امر انجام نمی شود؛ مثلا مصرف آب در کشاورزی بسیار زیاد است. در مصرف آب باید اعتدال را رعایت کنیم.

وی افزود: در مصرف بهینه آب و برق باید فرهنگ سازی صورت گیرد. بر اساس گزارشی که سازمان آب منطقه ای استان تهران ارائه داد، کاهش 25 درصدی مصرف آب و برق در برخی دستگاه ها صورت گرفته است که این نشانه خوبی در استفاده صحیح از برنامه ریزی و عملکرد دستگاه هاست.

استاندار تهران گفت: در زمینه مصرف آب در بحث کشاورزی، باید مصرف آب به روش های نوین صورت گیرد و محصولاتی که نیاز به آب کمتری دارند، کاشته شوند.

وی افزود: تمام نیازهای ما نیازمند مطالعات فراوان و فرهنگ سازی است. ما می توانیم در بحث صنعت نیز مصرف آب را کاهش دهیم؛ سیستم های خنک کننده را باید به سیستم هایی که کمتر آب مصرف می کنند، تبدیل کنیم.

مقیمی تصریح کرد: در موضوع تغییر ساعت کار ادارات، باید بگوییم که به علت مصرف زیاد برق در دستگاه ها و ادارات ما مجبور به کاهش ساعت کار در ادارات شدیم.

وی افزود: ادارات به علت مصرف زیاد از سیستم های خنک کننده و استفاده فراوان از برق ساعت کاری خود را از ساعت 6 و نیم تا 14 کاهش دادند، چرا که اوج مصرف برق و آب از ساعت 13 تا 16 بعد از ظهر بود.

استاندار تهران در ادامه بیان کرد: اگر ساعت مصرف برق کاهش یابد، دیگر در استان با قطعی برق رو به رو نخواهیم شد؛ اگر همه در زمینه مصرف برق توجه نمی کردیم، هم اکنون شاهد قطع دکل های برقی نیز بودیم؛ ما این روند را تا 20 مرداد ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد: اگر ادارات در زمینه کاهش مصرف برق با ما همکاری نمی کردند، به قطعی طولانی مدت برق در خانه ها و همچنین صنایع ما منجر می شد، پس این یک تصمیم اصولی در زمینه کاهش مصرف برق بود.

مقیمی در ادامه اظهار کرد: باید همگی این 20 روز آینده را با تمام درایت در مصرف برق و آب ادامه دهیم تا وزارت نیرو بتواند به راحتی از این بحران عبور کند. در آن زمان است که ما می توانیم برای صرفه جویی های بعدی نیز برنامه ریزی کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: