غلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

معرفی بیش از پنج هزار واحد متخلف به مراجع قضائی/ نظارت بر آب استخرها تشدید می‌شود

کدخبر: 2237573

رئیس اداره بهداشت مواد غذایی وزارت بهداشت گفت: طی بازرسی‌های تابستانی، بیش از پنج هزار واحد متخلف به مراجع قانونی معرفی شده‌اند.

سید رضا غلامی رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ اظهار کرد: با شروع فصل تابستان بازدید بازرسان از مراکز حساس مانند آبمیوه و بستنی فروشی و استخر های شنا تشدید پیدا کرده است به طوری که از اول تیر ماه ۹۷ تا به امروز ۳۸ هزار و ۵۳۸ بازرسی از آبمیوه فروشی های سراسر کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای فصل تابستان تعداد ۳ هزار و ۹۴۳ بازرسی از استخر های شنا و مراکز تفریحی آبی، همچنین یک میلیون و ۵۸۷ هزار و ۳۹۷ بازدید از آب آشامیدنی و اندازه گیری مقدار کلر موجود در آن به وسیله بازرسان وزارت بهداشت انجام شده است.

غلامی عنوان کرد: از اول تیر ۹۷ تعداد ۱۳ هزار ۴۹۵ بازرسی برای کنترل میزان کلر موجود در آب استخر های شنا انجام شده است که در این میان بازرسان سلامت وزارت بهداشت ۳۵ هزار و ۷۶۵ بازدید از سنجش های پرتابل انجام داده اند.

رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی اظهار کرد: با شروع فصل تابستان بازرسان وزارت بهداشت از ۲ هزار و ۱۴۹ رستوران بین راهی بازدید به عمل آورده و موارد بهداشت محیط و مواد غذایی را مورد توجه قرار داده اند.

وی ادامه داد: با شروع فصل تابستان تعداد ۵ هزار و ۷۱۰ موردتخلف به دادگاه معرفی و ۳ هزار و ۳۸۸ مرکز به دلیل رعایت نکردن مسائل بهداشتی پلمپ شده اند.

غلامی یادآور شد: با شروع فصل تابستان نظارت بر اماکن عمومی ، تغذیه فروشی ها و استخر های شنا افزایش می یابد تا سلامت افراد تحت هر شرایطی حفظ شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: