مدیرکل سابق کمیته امداد استان تهران:

کمتر از یک درصد مردم استان تهران تحت پوشش کمیته امداد هستند/جمع آوری ۴۰ میلیارد تومان صدقه در سال ۹۶

کدخبر: 2237701

مدیرکل سابق کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه در سال ۹۶ چهل میلیارد تومان صدقه در استان تهران جمع آوری شده است گفت: کمتر از یک درصد جمعیت استان تهران تحت پوشش کمیته امداد هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس محسن ولیئ مدیر کل سابق کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران با اشاره به اقدامات سه سال اخیر این کمیته اظهار داشت:استان تهران ۱۳میلبون و ۲۰۰هزار نفر جمعیت دارد و با توجه به نسبت جمعیت استان کمتر از یک درصد جمعیت استان تحت پوشش قرار دارند.

وی ادامه داد: ۶۷ هزار خانوار در سال ۹۴ تحت پوشش قرار داشتند و در حال حاضر ۵۳۰۰ خانوار در سال ۹۶ حجم مددجویان کم شده است.

مدیرکل سابق کمیته امداد استان تهران تعداد خانوار های زندانی کمک معیشت بگیر ۱۴۸۳ خانوار و و تعداد مددجویان بیمه شده در سال ۹۶ به تعداد ۷۶ هزار و ۸۳۹ نفر اعلام کرد و افزود: در مجموع در حوزه وام اشتغال ۴۵۰۰ مورد ودر طول سه سال ۱۱۲۸۰ نفر از طریق وام های اشتغال مشغول به کار شدند.

ولیئ با بیان اینکه نزدیک به ۴هزار نفر در حوزه کاریابی مشغول به شده اندگفت: تعداد خانوارهای خودکفا شده در طول سه سال ۳۸۳۵ خانوار بوده است؛ ضمن اینکه ۲۰ هزار و ۸۶۴ مددجو در استان تهران یعنی ۳۰درصد مددجویان فاقد مسکن هستند.

وی با بیان اینکه جمع درآمدها در سال ۹۶ به میزان ۱۶۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسید بیان داشت: در حوزه صدقه ۴۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ جمع آوری شده است.

مدیر کل سابق کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه با ۴۴ دستگاه در استان تهران تفاهم نامه داریم تصریح کرد: در حوزه پرداخت وام های قرض الحسنه در سال ۹۶ بیش از ۱۲هزار وام پرداخت شده است.

ولیئ از ایمن سازی ۹۵درصد صندوق های صدقه خبر داد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: