معاون آموزشی وزارت علوم مطرح کرد؛

ضعف مهارتی نسل جوان؛ عامل اصلی بیکاری در کشور

کدخبر: 2237715

شریعتی نیاسر با تاکید بر مهارت محور بودن دانشگاه ها، ضعف مهارتی را عامل اصلی بیکاری نسل جوان در کشور دانست.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم در بازدید از دانشگاه فنی و حرفه ای استان چهارمحال و بختیاری ضمن تاکید بر توجه به دانشگاه های فنی بیان کرد: یکی از طرح های وزارت علوم، طرح آمایش آموزش عالی کشور است.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح، دانشگاه ها باید زمینه را فراهم کنند تا دانشجویان با مهارت های جدیدی وارد بازار کار شوند، زیرا بخشی از عوامل موثر در بیکاری ضعف مهارتی نسل جوان است.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: توجه به مهارت افزایی جزء سیاست های آموزش عالی است که فارغ التحصیل نه تنها در رشته خود مهارت لازم را داشته باشد، بلکه باید از ارتباطات اجتماعی و عمومی مناسب نیز برخوردار شوند.

توسعه مراکز آموزش عالی در مناطق محروم

وی ادامه داد: یکی از برنامه های اصلی وزارت علوم، توسعه مراکز آموزش عالی و توسعه دانشگاه ها در مناطق محروم است و در این راستا باید به سمتی حرکت کنیم که پتانسل ها را ارزیابی و بررسی کرده و هم افزایی نیز مورد توجه قرار گیرد.

شریعتی نیاسر با اشاره به اینکه مراکز فنی و حرفه ای، دانشگاه های مهارتی در کشور هستند، تصریح کرد: این مراکز باید مورد حمایت قرار گیرند و نمایندگان و مسئولان استان و روسای دانشگاه ها را همراهی کنند تا اسناد بالادستی به خوبی اجرا شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: